transportkasse ?
Fra : jytte jensen

Dato : 01-05-04 10:49

hej
Jeg skal have anskaffet en transportkasse til min mis. Men jeg har ikke
så meget fidus til de der plastikfiduser man kan købe hos dyrehandlerne,
jeg ville gerne have en af noget rigtig naturflet eller hvad det nu
hedder.
Er der nogle der har erfaring med sådan en og hvor kan man købe det ?

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Battlefield´s

Dato : 01-05-04 11:00

"jytte jensen" <merkur11KATTE@BAKKEesenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hedder.
> Er der nogle der har erfaring med sådan en og hvor kan man købe det ?

Hej Jytte
Plastikkasserne er nu at foretrække frem for flet. Jeg har engang oplevet en
kat i kø på udstilling, der slap ud af sådan en fletkurv, heldigvis lykkedes
det efter en del søgen i nærmeste skov at finde katten igen.
Plastikkasserne er noget mere solide og har en bedre lukkemekanisme, men er
selvfølgelig ikke så pæne at se på
Hilsen Vibeke
Hilsen

---

Fra : fam. Ager

Dato : 01-05-04 19:15

> [...]
> hedder.
> Er der nogle der har erfaring med sådan en og hvor kan man købe det

Hej Jytte!

Jeg har lige købt en af plastic, netop fordi jeg var ved at blive idiot over
lukketøjet på "kurven". Den blev i sin tid købt, for at kunne bruge den som
sovekurv, når den ikke blev brugt til transport!.
Den er meget dekorativ, men meget bøvlet at have med at gøre!
venligst marie.

Fra : Pia Nave

Dato : 01-05-04 20:48

jytte jensen wrote:
> [...]
> hedder.
> Er der nogle der har erfaring med sådan en og hvor kan man købe det ?

Prøv at kigge på disse links:

Evt. et alternativ til både plastik-kassen og kurven:

På zoozity.dk er der flg. kurve:
http://www.zoozity.dk/templates/group.asp?group=363

Kig også her: http://www.alttildyr.dk/kat.asp?kategori107

Til sidst er der Avifauna som plejer at være rimelige med prisen, dog er
der lige deres fragt der hurtigt kan løbe op. Men kig selv:
http://avifauna.dk/shop/index1.htm

Puha.....mon ikke der er lidt at gå igang med *GG*

P.S. Har i øvrigt ingen erfaring med fletkurvene, men er der evt. nogle
der har erfaringer med de dersens der ligner en sportstaske ? Skal
nemlig selv have fat i 2 nye....

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-04 22:37

"Pia Nave" <pia_mig@nave.dk> skrev i en meddelelse

> P.S. Har i øvrigt ingen erfaring med fletkurvene, men er der evt. nogle
> der har erfaringer med de dersens der ligner en sportstaske ? Skal
> nemlig selv have fat i 2 nye....

Yep, jeg har en af de dér der ligner en sportstaske

Mis er vældig glad for den. Han nægter pure at trave ind i en plastikkasse.

Der er et par ting ved tasken, der godt kunne være bedre: Støttestængerne i
toppen, dem på langs, ryger hurtigt ud gennem stoffet. Så dem har jeg pillet
ud. Blev træt at at få end pind i ryggen når jeg gik med tasken over
skulderen.

Og så er der lukke-flappen, dén ved lynlåsen. Katten kan godt smutte ud,
selv når den er lukket, for den er blot lukket med en vride-dims. Men man
har mulighed for at proppe katten i en sele, og clipse selen fast til en
dertil indrettet strop inde i tasken. Er katten sat fast på den måde, har
man også mulighed for lige at stikke en hånd ned og nusse kræet under
trasporten, uden risiko for løs kat i bus/tog

Med sele på kræet og de to stænger ude, fungerer tasken perfekt.

Tina

Fra : Stine

Dato : 02-05-04 08:10

Hej :)
Vil som de andre også anbefale en kasse af plast.
Bortset fra at de er flugtsikre er de også tisse-sikre :)
Min kat tisser konsekvent i kassen når vi skal nogen steder, men det bliver
heldigvis i kassen :) Et par gamle håndklæder i bunden og så kan der
"skiftes" undervejs,
Har også haft en kat, der stressede så meget under transport at den fik tynd
mave - her blev det også inde i kassen.

Stine