Antennekabel og telefonkabel?
Fra : Per R

Dato : 01-05-04 09:30

Hejsa

Jeg får snart ADSL, og skal i den forbindelse have trukket et nyt
telefonkabel til et kapstik.
Den bedste kabelvej er sammen med et par antennekabler (Stofanet). Er det et
problem?
Jeg tænkte på, om adsl signalet forstyrer antennekablet eller omvendt?

--
Per R.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-05-04 10:35

"Per R" <Perr@REMOVEmail.dk> skrev:

> [...]
> Er det et problem?
> Jeg tænkte på, om adsl signalet forstyrer antennekablet eller

Jeg har ca. 15m antennekabel, netværkskabel og telefonkabel liggende
ved siden af hinanden i kabelbakke og det giver ingen problemer.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-05-04 10:33

On Sat, 1 May 2004 10:29:37 +0200, "Per R" <Perr@REMOVEmail.dk> wrote:

> [...]
>problem?
>Jeg tænkte på, om adsl signalet forstyrer antennekablet eller omvendt?

Det kan du sagtens gøre, hvis det kan være der. Det har omvendt meget
betydnings hvilket slags telefonkabel du benytter til kap stikket.

Dette indlæg har desuden ikke rigtig noget med udbydere at gøre.

hører hjemme´i dk.teknik.el eller ligende gruppe

Fra : Lars Hessellund

Dato : 07-05-04 10:06

"Per R" <Perr@REMOVEmail.dk> wrote in message
> [...]
et
> problem?
> Jeg tænkte på, om adsl signalet forstyrer antennekablet eller omvendt?

Antennekablet har ingen problemer med det, men hvis du vil være helt sikker
så overvej at få et isoleret telefonkabel, det er dyrt og det kan være svært
at få fat i da der ikke er særligt mange der bruger det - jeg var heldig at
finde noget for en del år siden.

/Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-05-04 11:12

On Fri, 7 May 2004 11:05:30 +0200, "Lars Hessellund"
<Hessellund_fjerndette_@c.dk> wrote:

> [...]
>at få fat i da der ikke er særligt mange der bruger det - jeg var heldig at

Isoleret telefonkabel?

Ja mna må da håbe telefonkablet er isolereret, ellers kortslutter det
jo.

Hvis du tænker på afskærmning, så er det helt unædvendigt.
Telefonsignalerne er balanceret, og hvis det er parsnoret bliver det
ikke forstyrret af noget.

Førhen brugte man nu nok armerede telfonkabler. Men det er jo mere for
at modstandsdygtighed for tryk oppe fra ved jordkabler.