Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Internet handlen med privat person?
Fra : FatPete

Dato : 01-05-04 07:56

Jeg har handlet med privat personer, over nettet mange gange uden
problemer... lige indtil idag...

I torsdags overførte jeg nogle penge til en person, som jeg købte en
mobiltelefon af. Han skulle sende mig pakken, når pengene var overført...
Men efter jeg har overført pengene har jeg intet hørt fra ham!... Jeg har
skrevet en del mails til ham, men han svarer ikke tilbage!

Det er selvfølgelig ikke 100 % sikkert at han prøver at snyde mig, men jeg
kunne godt lige tænke mig at vide, hvad jeg kan gøre nu? Er min penge tabt?
Eller kan jeg gøre noget ved det her? Jeg har jo hans kontonummer, så det
burde vel være muligt at få oplyst hans navn og addresse?... Eller er der
ikke noget med at man kan få banken til at trække de penge jeg har overført
tilbage???

Mvh Peter

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-05-04 10:19

FatPete wrote:

> [...]
> Men efter jeg har overført pengene har jeg intet hørt fra ham!... Jeg har
> skrevet en del mails til ham, men han svarer ikke tilbage!

Det kan du måske bruge som et evt. bevis... Men det hjælper nok ikke
rigtigt. Prøv at ringe til ham og husk at optage jeres samtale på bånd...
Så kan det være at du får det bevis du skal bruge, for at han evt. har
snydt dig.

> [...]
> er der ikke noget med at man kan få banken til at trække de penge jeg har

Det er vist kun hvis du betaler med Dankort du kan få banken til at trække
pengene tilbage... Jeg ved ikke om du kan politi-anmelde ham, men hvis han
påstår at han har sendt dig en pakke med det aftalte indhold i og at du
derfor lyver, så tror jeg ikke at du kan gøre særligt meget. Så er det
påstand mod påstand og du kan nok ikke bevise at du ikke har modtaget
pakken.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : FatPete

Dato : 01-05-04 11:02

Så er det
> påstand mod påstand og du kan nok ikke bevise at du ikke har modtaget
> pakken.

Hvis han har sendt pakken, må han jo have et track and trace nummer...

Mvh Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-05-04 20:42

In article <409375b1$0$270$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, FatPete wrote:
> Så er det
>
> Hvis han har sendt pakken, må han jo have et track and trace nummer...

I Civilkøb hviler ansvaret for transporten køber. Og hvis køber
ikke har bedt om/betalt for forsendelse med T&T er han på den.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : H.S.

Dato : 04-05-04 10:40

"FatPete" <Fedepede@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Så er det
>
> Hvis han har sendt pakken, må han jo have et track and trace nummer...

Det beviser jo bare ikke hvad der var i pakken ? - Det kunne jo have været
en mursten ? - Hvordan er sælger så stillet ?