Cookie, POST & Frames
Fra : The_MaXx

Dato : 30-04-04 18:14

Hejsa gruppe.

Jeg har brug for at hente nogle html-sider fra internettet. Det gør jeg
simpelt med:

_______________
URL forbindelse = new URL("http://domain.dk/side.html");
BufferedReader in = new BufferedReader(new
inputStreamReader(forbindelse.openStream()));
_______________

Her kommer problemerne så:

1) Programmet skal egentligt hente informationer fra en side hvor der
skal logges på først. Derfor skal den jo gerne understøtte Cookies.
Hvordan dælen griber man det an? Jeg skal jo gerne sende nogle
login-data med i POST og så have en cookie og håndtere den...

2) Siden fungerer kun på browsere der understøtter frames. Hvordan får
jeg min "mini-browser" til at understøtte frames? Programmet skal ikke
vise siden bare gemme den på disken.

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig lidt på vej, da jeg
ikke har været i stand til at finde info om det på nettet.

The_MaXx

Fra : Soren Kuula

Dato : 30-04-04 18:16

Hejse

> [...]
> Hvordan dælen griber man det an? Jeg skal jo gerne sende nogle
> login-data med i POST og så have en cookie og håndtere den...

Se på : jakarta-httpclient. Den kan det gula. www.apache.org.

MVH
Søren

Fra : The_MaXx

Dato : 30-04-04 18:34

Soren Kuula wrote:

> Hejse

> Se på : jakarta-httpclient. Den kan det gula. www.apache.org.
>
> MVH
> Søren

Har kigget på siden og kan ikke finde et programer der hedder noget med
httpclient under jakarta. Heller ikke andre steder på apache.org

Har også kigget efter beskrivelser af programmer derinde for at finde
det, men uden held.

Du skulle vel ikke have et direkte link til netop det projekt der skulle
kunne klare mine problemer?

The_MaXx

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 30-04-04 22:20

http://jakarta.apache.org/commons/httpclient/

--
Jonas Kongslund

Fra : Soren Kuula

Dato : 01-05-04 00:36

Jonas Kongslund wrote:
> http://jakarta.apache.org/commons/httpclient/

Tak Jonas :) og undskyld at jeg sjuskede lidt.

MVH
Søren

Fra : The_MaXx

Dato : 01-05-04 12:14

Soren Kuula wrote:

> Tak Jonas :) og undskyld at jeg sjuskede lidt.
>
> MVH
> Søren

Tal for hjælpen til jer begge to. Ser ud til at det er præcist hvad jeg
har brug for så det vil jeg arbejde med. Ser også ud som noget man nemt
kommer til at bruge til mange projekter når først man kender det.

The_MaXx

Ps.: Du sjuskede ikke, jeg havde bare en mærkelig opfattelse af at det
var et enkeltstående projekt og ikke en del af deres common-værktøjer.

Fra : Soren Kuula

Dato : 01-05-04 13:24

Hejsa,
> Tal for hjælpen til jer begge to. Ser ud til at det er præcist hvad jeg
> har brug for så det vil jeg arbejde med. Ser også ud som noget man nemt
> kommer til at bruge til mange projekter når først man kender det.

ALT hvad Apache har er kanonkvalitet til de penge. Det bliver
efterhånden en refleks for mange programmører at de om de har noget, før
de selv går i gang.

Hvis du skal til at skrive noget lidt større, vil du måske også være
interesseret i :

jakarta-log4j - den bedre måde at logge i sine programmer, for at
debugge og for at have en log over hvad der gik galt i et crash ude hos
brugeren

jUnit - det legendariske test framework.

MVH
Søren

Fra : The_MaXx

Dato : 01-05-04 20:55

Soren Kuula wrote:

> Hejsa,

> ALT hvad Apache har er kanonkvalitet til de penge. Det bliver
> efterhånden en refleks for mange programmører at de om de har noget, før
> de selv går i gang.

Vil jeg da vist også til. Det eneste projekt jeg havde brugt derfra før
var Jakarta Tomcat.

> [...]
>
> jakarta-log4j - den bedre måde at logge i sine programmer, for at
> debugge og for at have en log over hvad der gik galt i et crash ude hos

Lyder meget interessant til nogle andre ting jeg er igang med, men er
ikke så aktuel i lige det jeg arbejder på nu.

> jUnit - det legendariske test framework.

Endnu en interessant ting, men jeg må have holdt for lang pause fra Java
når jeg end ikke har hørt om et test framework som ligefrem er
legendarisk

> MVH
> Søren

Forresten så virker alt perfekt i mit program nu. Der var en del
redirections på siden som man skulle arbejde sig uden om, men så virker
det også bare perfekt.

Takker mange gange.

The_MaXx