multi sprog site.
Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 30-04-04 09:45

Hej NG,

Jeg er igang med at bygge lidt om på et CMS jeg har flikket sammen.
- og i den forbindelse skal jeg understøtte flere samtidige sprog.

Så længe man holder sig inden for et europæisk / amerikansk tegnset er
det jo ikke noget problem, hverken for php eller database.
- men når man skal håndtere japansk, kinesisk eller herbrarisk... ja så
skrider det lidt...

Er der nogen af jer der har erfaringer, artikler eller referencer til
hvordan jeg kan få "hul på bylden" ?

Mit setup er LAMP, så der er ikke nogen overraskelser der.
- al data (pånær binære filer) ligger i MySQL.

Hvis det kræver ændringer til opsætningen er det ikke et problem, da jeg
selv "sidder" på serveren ;)

på forhånd tak
--
excuse of the day : You need to upgrade your VESA local bus to a
: MasterCard local bus.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-04-04 13:24

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=c3k7f8%242frp%241%40news.cybercity.dk

--
- Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/
http://findhim.com/

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 30-04-04 13:37

Jonas Koch Bentzen wrote:

> http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=c3k7f8%242frp%241%40news.cybercity.dk

takker, jeg fandt lige et par mere, hvis der var andre der var
interesserede:

http://www.phphub.com/mysql_manual/index.php?p=manual_Charset.html
http://news.php.net/article.php?group=php.i18n&article=680

--
excuse of the day : ..disk or the processor is on fire.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/