Støj på ADSL
Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 30-04-04 16:43

Hej.

Nu ville jeg prøve denne her gruppe, da TDC ikke rigtig gider hjælpe.
Jeg har en ADSL linie hos TDC og den mister forbindelsen hver gang vi
snakker i vores telefon. Vi kan i telefonen også høre støj og modem lyde.
Ligesom dengang med 56k.

Jeg har snakket med TDC support flere gange, og de har sendt et nyt
skillefilter til mig. Det er sket to gange, og jeg har hver gang modtaget et
andet fabrikat.
Før i tiden har der aldrig været nogle problemer med tlf og adsl, og vi har
heller ikke før kunnet høre adsl'en i vores telefon.

Der er ikke sket nogle ændringer hos os, f.eks. flytning af linie eller
lign.

Er der nogen der ved, hvad det kan skyldes. Det er efterhånden meget meget
irreterende.

Mvh Thomas.

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 30-04-04 19:24

On 2004-04-30, Thomas A. Jørgensen <Thomas@Freelance-Foto.dk_NOSPAM> wrote:
> [...]
> lign.
>
> Er der nogen der ved, hvad det kan skyldes. Det er efterhånden meget meget

Forkert opsætning af kabler.
Overgang i telefoner.

Det kan være meget.

/Martin

Fra : Alzklaz

Dato : 01-05-04 08:37

"Thomas A. Jørgensen" <Thomas@Freelance-Foto.dk_NOSPAM> wrote in message
> [...]
> lign.
>
> Er der nogen der ved, hvad det kan skyldes. Det er efterhånden meget meget

Prøv lige at ring til dem igen, personligt ville jeg sende en teknikker ud i
dit tilfælde, da der er prøvet med andet skillefilter.

Men der er jo mange andre ting der kan tages i betragtning. Hvor mange
telefoner har du i huset, og sidder de alle efter skillefilteret (nede på
det 3 benede stik). Eller var det en såkaldt "godt igang" installation du
fik, hvor teknikkeren var ude at sætte modem/skillefilter op, for så har han
lavet loopback på det stik hvor din ADSL sidder og så vil alle andre stik i
huset, også virke uden støj.

Du skriver jo der ikke er sket nogen ændringer hos dig, så vi må gå ud fra
dine stik sidder som de skal. Ring lige til 80808017, der burde ikke være
noget problem med at få booked en teknikker som kommer ud og kigger på det.

Fra : Eh-Fniller

Dato : 01-05-04 09:28

Alzklaz wrote:
> [...]

[klip]

> [...]
> noget problem med at få booked en teknikker som kommer ud og kigger på det.

Min ven var ude for noget ligende. Det viste sig at teknikeren ikke
havde været omhyggelig nok ved monteringen. Det resulterede i en
knækket leder som begyndte at ire. Det reuslterede i dårligere
og dårligere forbindelse. Men det kunne først høres efter et par
månder.

EH

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-05-04 09:48

Thomas A. Jørgensen skrev i et indlæg på usenet:
> Jeg har en ADSL linie hos TDC og den mister forbindelsen hver gang vi
> snakker i vores telefon. Vi kan i telefonen også høre støj og modem
> lyde. Ligesom dengang med 56k.

Skillefiltret er monteret forkert i forhold til telefonerne.

Så hvis det er en "gør det selv" løsning som du selv har monteret, så
skal Tdc have penge for at rette fejlen.

Hvis det er noget Tdc har monteret - så ring til dem igen og fejlmeld
det.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 01-05-04 11:05

Hej Igen.

Jeg kan oplyse, at det er blevet monteret for omkring fire år siden, og det
er lavet med loopback. Dengang fandtes der kun løsninger, hvor teknikeren
kom ud og lavede det.

Hilsen Thomas.

Fra : Alzklaz

Dato : 01-05-04 16:15

> [...]
det
> er lavet med loopback. Dengang fandtes der kun løsninger, hvor teknikeren

Så har du vel allerede ringet og fået arrangeret en tekniker ?