TISCALI lukker ADSL forbindelse uden varse~
Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 30-04-04 10:49

Hejsa

Denne gang har TISCALI virkelig jokket godt i det.

Under min ferie på Phuket har de uden varsel nedlagt min ADSL forbindelse,
da det på nuværende tidspunkt ser ud til at de ikke kan reetablere
forbindelse igen med samme IP adresse.

Historien er kort:

- I februar opretter jeg "aktiv domæne" med navnet swampthing.dk via TISCALI
online formular, de kræver dog at siden printes, underskrives og faxes ind
inden transaktionen er genenmført. Inden jeg får det faxet rådes jeg til at
bruge gratisdns.dk istedet.

- Jeg er en venlig sjæl så jeg skriver et brev til TISCALI om at jeg har
oprettet "aktiv domæne" ved en fejl og de godt må slette den hvilende
oprettelse der står opført på min konto.

- 13/4 får jeg email fra TISCALI om at de nu har slettet mit "aktiv domæne",
den som aldrig har været i drift.

- 13/4 checker jeg online status på min konto hos TISCALI og ser via deres
eCARE at min ADSL også står opført som opsagt. Jeg ringer samme dag til
supporten og de siger at det skyldes en fejl i eCARE da min ADSL i andet
system hos dem ikke står som opsagt.

- 14/4 tager jeg flyveren til Phuket, men da jeg 16/4 vil checke email kan
jeg ikke få kontakt til min server, og det kan jeg ikke resten af min ferie,
jeg frygter alt fra indbrud til harddisk crash.

- 28/4 lander jeg om morgenen i KBH, vel kommer hjem checker jeg alt udstyr,
alt kører fint dog ingen forbindelse til Internettet. Min server har
registreret sidste besøgt på min server 15/4 kl. 18.10. Jeg ringer straks
til TISCALI og der ser på sagen, kl 18.10 ringer de mig op og fortæller at
de har begået en fejl og nedlagt lidt for meget, men de er nu ved at
etablere forbindelsen igen. De kan ikke love mig det kører samme aften.

- 29/4 kl 18.30 ringer jeg igen til TISCALI, og en medarbejder fortæller mig
nu at de dags dato har sendt mig nyt hardware. Nyt hardware? Hvorfor? Jeg
har allerede en SOHO 77 stående.

Lige nu afventer jeg deres næste udspil.

Er der kommet en pakke fra TISCALI når jeg kommer hjem fra arbejde er det
spændende hvad den indeholder, er der i pakken en SOHO 77 router kørende med
samme IP adresse er alt ok, indeholder pakken andet betragter jeg min ADSL
forbindelse som uretmæssigt opsagt af TISCALI.

Min ADSL forbindelse er en 256/256 forbindelse af ERHVERVS type, betydende
jeg betaler ekstra pr måned for at min server skal være bedre sikret åben 24
timer i døgnet. Det er meget heldigt for TISCALI jeg ikke har haft betalende
kunder på min forbindelse, i givet fald havde min forretning haft stor
problemer nu.

Nu afventer jeg status på forbindelse til jeg kommer hjem fra arbejder,
alternativt må der være andre leverandører af ADSL i Danmark der kan levere
det bedre.

Mvh

Torben

6x100431

DI65TQMH31

http://62.79.12.248

Fra : Michael Legart

Dato : 30-04-04 10:56

On 2004-04-30, Torben Schou Jensen <tsj@ANTISPAMbitnisse.dk> wrote:
> [...]
> samme IP adresse er alt ok, indeholder pakken andet betragter jeg min ADSL
> forbindelse som uretmæssigt opsagt af TISCALI.

Det er med den samme ip.

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 30-04-04 11:02

"Michael Legart" <michaelnospam@hest.nu> wrote in message
ADSL

> Det er med den samme ip.
> --
> hestdesign.info - we put the hest in .com

Hej Michael
Mange tak for info, jeg har det straks meget bedre.
Jeg var nemlig i aftes i kontakt med jeres support hvor en medarbejder mente
det sandsynligvis ville være med ny userid og IP adresse.
Med håb om at der venter mig en pakke hjemme og min ADSL atter er kørende i
aften ser jeg nu frem til at min arbejdsdag er ovre.
Mvh
Torben

Fra : Michael Legart

Dato : 30-04-04 11:10

On 2004-04-30, Torben Schou Jensen <tsj@ANTISPAMbitnisse.dk> wrote:

> Jeg var nemlig i aftes i kontakt med jeres support hvor en medarbejder mente
> det sandsynligvis ville være med ny userid og IP adresse.

Det er det ogsaa, men den gamle ip er flyttet med.

--
hestdesign.info - we put the hest in .com