Hvilken ram skal jeg købe
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-04 14:34

Mit bundkort er: Chaintech 6OJA3. Ram sokler: 3 DIMM.

Den ram jeg har i forvejen er:
1. Wintec (64 MB PC100 SDRAM)
2. Memory Card Tech (64 MB PC100 SDRAM)

Der er en til ledig bås i mit bundkort.
Hvad vil I anbefale: Skal jeg købe en til klods eller skal jeg skifte
det hele ud med tre nye klodser?

Hvilke typer af ram kan jeg købe, der er kompatibelt med det, jeg har
og med bundkortet?

På forhånd tak
// Andreas

Fra : JK

Dato : 29-04-04 19:50

On Thu, 29 Apr 2004 15:34:21 +0200, Andreas <> wrote:

> [...]
>det hele ud med tre nye klodser?
>
>Hvilke typer af ram kan jeg købe, der er kompatibelt med det, jeg har

Dit bundkort har Intel 815 chipset
Dette chipset kan ikke tage mere end 256 Mb pr. slot.

Her er en tualatin kompatibel nyere udgave:
http://www.chaintech.dk/tw/eng/product_spec.asp?MPSNo=13&PISNo=99

Jeg vil anbefale at kigge efter noget brugt sdram, een 256 Mbyte
klods. Ellers skulle der ikke være problemer med kompatibilitet som:
high/low density, enkel/dobbelt-sidig.

Køb bare noget pc133 ram, selv om du kun kører fsb100 på det. Så kan
du tåle en dårligere kvalitet pc133.

www.qxl.dk er et godt sted. Du skal lige registrere dig. Du kan få 256
Mb for 2-300 kr. incl. porto, hvis der ikke er al for meget
efterspørgsel.

mvh

John