ddrram på ecs k7s5a mb
Fra : Tazman

Dato : 22-04-04 20:53

hejsa

hvad er forkskellen på alm. pc3200 ram og ecc ram og så lige reg-ecc
ram?

Er det bedre med 2 x 256mb i stedet for 1 x 512mb?

Er det pc3200 jeg skal købe til mit ecs k7s5a motherboard??

håber at i gider hjælpe med disse små spørgsmål... :)

Tazman
---------------------------
Posted By Tazman

karlsen@sletmig.adslhome.dk

Fra : JK

Dato : 23-04-04 08:04

On Thu, 22 Apr 2004 21:52:41 +0200, Tazman <karlsen@sletadslhome.dk>
wrote:

>hejsa
>
>hvad er forkskellen på alm. pc3200 ram og ecc ram og så lige reg-ecc
>ram?

ecc og reg-ecc ram er såkaldte paritetsram, og det bruges mest til
servere. Det må frarådes, da de er svære at sælge igen og mindre
kompatible.

>Er det bedre med 2 x 256mb i stedet for 1 x 512mb?

nej, ikke til det bundkort, der kun har single channel ram controller,
- men i fremtiden kan det være en fordel med 2 stænger. Men det kan
ligeså vel være 2 x 512

>Er det pc3200 jeg skal købe til mit ecs k7s5a motherboard??

øh, nej
bundkortet udnytter kun hastigheder svarende til pc2100, fsb133 på
bundkortet, også kaldet DDR266. Der findes en overclocker bios (cheepo
f.eks.) som tillader at sætte fsb150, men fsb166 kan _ikke_ køre.
Fsb166 svarer til pc2700.

Du kan sagtens købe pc3200. Det er vist endda det billigste i dag. Jeg
ville faktisk købe pc3500, pc3700 eller pc4000.

Der tales om nye amd64 bundkort med DDR500, som er pc4000. Fsb på
bundkortet er så 250 MHz.

Husk også lige, at bundkortet kun understøtter fsb266 cpu'er. Så
barton i fsb333 og fsb400 udgaver kan det ikke.

mvh

John