CDROM-drev/bundkort-problem
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 21-04-04 12:49

Jeg har (forgæves) forsøgt mig med at finde en løsning på mit problem i
diverse grupper - nu forsøger jeg også lige her! :)

Jeg flyttede fornylig et CDROM-drev fra min 'gamle' PC over i en anden
PC - og dér kan jeg ikke få drevet til at virke.

Jeg har nu på skift prøvet at sætte drevet som Primary Slave, Secondary
Slave og
Secondary Master - i alle tilfælde vises drevet korrekt under BIOS-start
(i 'HDD-liste'), men umiddelbart derunder står der 'Secondary Master
drive fails' (el. tilsvarende, afhængigt af aktuel placering)

Drevet kunne selvfølgelig være defekt, men det vises altså på BIOS
oversigten - og hvis jeg flytter det tilbage i den oprindelige PC, kører
det helt fint!

Drevet er et 'ATAPI-EIDE' - husker ikke lige detaljerne, og bundkortet
er et 'ASUS A7V JumperFree PC133/VC133 200 MHz FSB AGP Pro/4X Socket A
Motherboard'(!)

Har nogen her et hint??

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Anders Ecklon

Dato : 21-04-04 13:42

Hej Hans

Opgrader bios'en på det bundkort. De tidligere bios revisioner har problemer
med drev på den sekundære controller.

Mvh Anders Ecklon

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-04-04 18:16

"Hans Henrik Hansen" <sleth2vh@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> (i 'HDD-liste'), men umiddelbart derunder står der 'Secondary Master
> drive fails' (el. tilsvarende, afhængigt af aktuel placering)

Den fejl har jeg lidt godt aldrig hørt før.
Har du prøvet at skifte kabel? - et defekt kabel kan give nogle myyystiske
fejl!

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 21-04-04 21:01

Dennis Pedersen <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:
> Den fejl har jeg lidt godt aldrig hørt før.
> Har du prøvet at skifte kabel? - et defekt kabel kan give nogle myyystiske
> fejl!

Ja, faktisk:Det er ikke samme kabel, jeg har brugt på primary hhv.
secondary IDE!

'Nogen' har luftet den teori, at Master *skal* placeres for enden af
kablet - kan det have noget på sig??

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen