USB problemer - Hjælp !
Fra : Mikkel Lønborg Friis

Dato : 20-04-04 11:41

Har et Asus A/V-E med AMD Duron 1200 og VIA chipset (hedder vist KT133 eler
noget i den retning. USB-portene driller mig uafladeligt!

Især kan jeg ikke opnå regelmæssig opkobling på mit ISDN-modem (Mini Vigor
128), der fungerer upåklageligt på min ældre P450 maskine.

Jeg bruger Win98SE og kan se på deres supportside, der er problemer med USB
ved visse kombinationer af VIA og Duron, hvorfor man kan downloade en
programstump - men trods dette, er der fortsat problemer. Frakobler jeg alle
andre USB enheder, frakobler modem og monterer det igen, kobler det fint op
til nettet. Sætter jeg flere enheder til, sker det, at systemet hænger,
eller at ved nedlukning stopper den ved "Windows lukkes" skærmen.

Jeg har flashet BIOS´en, hentet de seneste drivere til al hardware,
re-installeeret Windows*2 og har nu ikke rigtig flere ideer.

Jeg har adgang til en Win ME. Skal jeg prøve at installere den i stedet ?
Har overvejet at købe et internt modem, men det løser næppe den øvrige
USB-problematik.
Eller .. skal jeg gå i Bilka og købe en discountmodel med præinstaleret
software ....

Håber, der er et lyst hovede, der kan hjælpe. Gerne med kopi på min mail.

MVH MikkelFriisFJERNDETTE@dadlnet.dk

Fra : JK

Dato : 20-04-04 14:13

On Tue, 20 Apr 2004 12:41:23 +0200, "Mikkel Lønborg Friis"
<MikkelFriis@dadlnet.dk> wrote:

> [...]
>USB-problematik.
>Eller .. skal jeg gå i Bilka og købe en discountmodel med præinstaleret

Jeg synes, du skal få fat i windows xp (mellem venner). Windows 2000
er iøvrigt ligeså god til usb, men xp med sp1 installeret er noget
bedre til bl.a. spil end windows 2000.

Men usb er noget møg. Kan du ikke etablere den isdn med et netkort ?

Ja, jeg har faktisk aldrig haft isdn, men har adsl nu.

Windows ME vil jeg bestemt ikke anbefale.

hilsen

John

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-04-04 14:22

On Tue, 20 Apr 2004 15:12:52 +0200, JK <junk@mail.dk> wrote:

> [...]
>bedre til bl.a. spil end windows 2000.
>
>Men usb er noget møg. Kan du ikke etablere den isdn med et netkort ?

USB med via chipset er i hvertfald noget møg..

jeg havde også en computer med samme chipset, og det kørte også af
røven til.. Fik det heller adlrig til at fungere, selv efter 3 år med
opdateringer og lort. også under XP

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-04-04 14:40

> Jeg synes, du skal få fat i windows xp (mellem venner). Windows 2000
> er iøvrigt ligeså god til usb, men xp med sp1 installeret er noget
> bedre til bl.a. spil end windows 2000.

Hvad bygger ovenstående udtalelse på? Noget solidt eller bare ammestue snak?

Thomas

Fra : JK

Dato : 20-04-04 15:08

On Tue, 20 Apr 2004 13:40:27 +0000 (UTC), "Thomas S. Iversen"
<zensonic@zensonic.dk> wrote:

>Hvad bygger ovenstående udtalelse på? Noget solidt eller bare ammestue snak?

Nu er jeg ikke gamer overhovedet. Men SP1 løste da et 60Hz-problem,
iflg. tomshardware, og han beskrev at det gavnede spillere.

Min søn spiller lysteligt counterstrike og andet på XP, så jeg forstår
ikke, hvis spil er årsagen til at blive ved windows 98, - en oldsag.

Men det er bare en fordom jeg har, at dem med windows98 er gamere.

:-/

mvh

John

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-04-04 15:41

On 2004-04-20, JK <junk@mail.dk> wrote:

> Min søn spiller lysteligt counterstrike og andet på XP, så jeg forstår
> ikke, hvis spil er årsagen til at blive ved windows 98, - en oldsag.

Det var nu også mere i forhold til 2000. Jeg har selv valgt 2000 til spil,
men hvis xp var beviseligt bedre ville jeg da overveje at skifte

Thomas

Fra : Fox

Dato : 20-04-04 16:15

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> Det var nu også mere i forhold til 2000. Jeg har selv valgt 2000 til spil,
> men hvis xp var beviseligt bedre ville jeg da overveje at skifte
>
> Thomas

Mener da at win98 er det hurtigste system til at spille på .... 2000 er det
mest stabile og XP tjaaaa
jacob

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 20-04-04 15:11

"Mikkel Lønborg Friis" <MikkelFriis@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> Har et Asus A/V-E med AMD Duron 1200 og VIA chipset (hedder vist KT133
eler
> noget i den retning. USB-portene driller mig uafladeligt!

> MVH MikkelFriisFJERNDETTE@dadlnet.dk

Du har installeret VIA4in1 Hyperion chipsetdrivere?
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_Hyperion%204IN1_V451v.zip

De boards jeg har haft med VIA chipset har altid virket upåklageligt mht.
USB
men det fordrer ovenstående installeret.

/Jens

Fra : TGD

Dato : 20-04-04 19:27

"Mikkel Lønborg Friis" <MikkelFriis@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> software ....
>
> Håber, der er et lyst hovede, der kan hjælpe. Gerne med kopi på min mail.

Kunne det tænkes det var en IRQ konflikt - det er jo ikke mange IRQs som
Win98SE tilbyder.

IMHO så lad ENDELIG vær med at installere WinME.

Jeg tror den bedste løsning ville være at få XP eller 2K

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-04-04 18:22

"Mikkel Lønborg Friis" <MikkelFriis@dadlnet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Især kan jeg ikke opnå regelmæssig opkobling på mit ISDN-modem (Mini Vigor
> 128), der fungerer upåklageligt på min ældre P450 maskine.

Har du andet USB grej tilsluttet?
Jeg har oplevet med MiniVigor modemmet at det SKULLE sidde direkte på USB
porten ellers ville det ikke fungerer og det var kun 1:10 gange den kunne
ringe op.
Efter at jeg hev den af USB huben og smed den direkte på virkede alt
perfekt.

Hvis du har andet USB grej sat til prøv at hiv det fra og prøv med modemmet
alene.
Ellers hvis det går helt i fisk kan en ISDN router til en slik idag. Det er
ihvertfald langt at foretrække :)

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : Mikkel Lønborg Friis

Dato : 21-04-04 22:32

Tak for alle jeres kommentarer og forslag.

Ja, har installeret VIA-driverne.
Såvidt jeg kan læse mig til hos Microsoft skulle det - for Win98SE især være
kombinationen af Duron processor >350MHz og VIA chipset, der skulle give USB
problemer.
Win 98 - Tja, fordi det hidtil har dækket mine behov fint. Mest
tekstbehandling, regneark og netsurfing - men da af og til et par spil

Og så HAR jeg en WIN98SE med installationsnr osv., så har ikke haft behovet
for opgradering før.

Jeg HAR koblet modem´et direkte i PC´ens USB port og fjernet øvrige USB ting
og nu kan jeg da få den til at virke i 95% af tilfældene .. nogle gange er
det bare lige nødvendigt at hive USB kablet ud og sætte det i igen ..
Herligt med den moderne teknologi

Der er forslag om adgang via netkort eller ISDN hub. Er den billigste
løsning ikke, at jeg køber mig et internt ISDN modem, som jeg sætter til
TDC´s box i stedet for Mini Vigor ?

Endnu en gang tak for jeres kommentarer!

MVh

Mikkel Friis