Matsonic 8308E og AMD 2400+ ?!?
Fra : Tina

Dato : 19-04-04 22:41

Jeg har købt en Athlon Thoroughbred XP 2400+ til et Matsonic 8308E - jeg har
opgraderet bios til 030808.rom fra Matsonics hjemmeside. Ifølge dem skulle
den give mulighed for at køre 266 mhz. Men når jeg sætter den nye CPU i, så
vil den ikke boote op. Når jeg sætter den gamle Duron 800 i igen, så booter
den fint op. Der kommer et bip, og så booter den ind i Windows XP. Men ikke
med den nye, der bipper den ikke engang, og der kommer ikke noget signal til
skærmen.

Er der nogle settings jeg har overset eller kan den CPU ikke køre med dette
bundkort?

MVH

Tina

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-04-04 11:25

Uheldigvis faldt Tina over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> så booter den ind i Windows XP. Men ikke med den nye, der bipper den
> ikke engang, og der kommer ikke noget signal til skærmen.

Er din psu kraftig nok?

Prøv først at koble alt andet fra og se så, om den kan boote op.

Claus

Fra : Leony

Dato : 20-04-04 14:41

In news:c61fe5$21vc$2@news.cybercity.dk,
Tina typed:

> Er der nogle settings jeg har overset eller kan den CPU ikke køre med
> dette bundkort?

----
http://www.matsonic.com/faqs/ms8308_series_faqs.htm
------
Question:
Does MS8308E support 266Mhz front side bus speed CPU
Answer:
No ! MS8308E only support 200Mhz FSB
----
Question:
Does MS8308E support AMD XP series CPU
Answer:
No ! only MS8308EP does
----

Det ser desværre ikke ud til at dit board kan køre med XP processor.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Tina

Dato : 20-04-04 16:03

> Det ser desværre ikke ud til at dit board kan køre med XP processor.

Ved du om det er fordi den ikke kan køre 266 mhz eller den slet ikke kan
genkende CPU'en? Kan den bare køre 200 mhz så er det jo trods alt en
forbedring fra en Duron 800...
Hvis den ikke kan, kan man så stadig købe et bundkort der kan bruge SD-ram
og køre 266 mhz?

MVH

Tina

Fra : Leony

Dato : 21-04-04 15:56

In news:c63e35$1602$1@news.cybercity.dk,
Tina typed:

> Ved du om det er fordi den ikke kan køre 266 mhz eller den slet
> ikke kan genkende CPU'en? Kan den bare køre 200 mhz så er det jo
> trods alt en forbedring fra en Duron 800...

Baseret på FAQ'en jeg linkede til går jeg ud fra, at den ikke kan
genkende CPUen.

> Hvis den ikke kan, kan man så stadig købe et bundkort der kan bruge
> SD-ram og køre 266 mhz?

I følge EDBpriser kan du godt købe sådan et board.
http://www.edbpriser.dk/Listsubcategories.asp?ID=2
Vælg bundkort og vælg avanceret søgning, så kan du sætte dine
søgekriterier.

Det kan godt være du lige skal krydstjekke hos fabrikanten inden et evt
køb.