Opdatering af bios på et asrock K7VT4-4X??
Fra : Michael Hansen

Dato : 15-04-04 07:48

Hejsa.

Hvordan opdaterer man bios på et Asrock K7VT4-4X Bundkort??

Jeg har fulgt instruktionerne på Asrock´s hjemmeside.
Men når man så har skrevet fil navn på bios, og den skal indlæse fra
disketten, læser den et øjeblik og så kommer der et skærmbillede vedrørende
noget "AMIBIOS", og på dette billede kan jeg ikke komme videre, får hele
tiden "invalid filename" "wrong command" eller lignende, og denne "AMIBIOS"
ting, står der intet om på Asrock´s hjemmeside.

Venlig hilsen Michael Hansen.

Fra : JK

Dato : 15-04-04 09:13

On Thu, 15 Apr 2004 08:47:46 +0200, "Michael Hansen"
<mi-triFJERNDETTE@privat.dk> wrote:

> [...]
>tiden "invalid filename" "wrong command" eller lignende, og denne "AMIBIOS"
>ting, står der intet om på Asrock´s hjemmeside.

http://www.asrock.com/support/download/dl_k7vt4-4x.htm#bios

How to update: click here
prøv det, så finder du flash.exe
altså flasheren.

Så vidt jeg kan se i bios-filen, er den en ami-bios

Det skulle du da vide, det står vel på skærmen.

mvh

John

Fra : Michael Hansen

Dato : 15-04-04 09:35

"JK" <junk@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> altså flasheren.
>
> Så vidt jeg kan se i bios-filen, er den en ami-bios
>
> Det skulle du da vide, det står vel på skærmen.

Jeps, det er en amibios, og det er her at filmen knækker.
Man skal ifølge vejledningen lave en bootdiskette, og kopiere flash´en og
bios rom over på denne diskette, og det har jeg gjort.
Så skal man boote i DOS og skrive "FLASH (BIOS FILNAVN),og det gør jeg også.
Derefter skal man vente et kort øjeblik, og vente på at maskinen siger at
opdateringen er ok.
Men istedet for at få et ok på opdateringen får jeg nu en ny DOS skærm(som
ikke er beskrevet i opdateringsvejledningen), hvor der står noget med
"AMIBIOS", og jeg aner ikke hvad jeg skal skrive på denne skærm for at få
min bios opdateret, for det er den nemlig ikke blevet endnu.

MVH Michael

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 15-04-04 09:47

On 2004-04-15, Michael Hansen <mi-triFJERNDETTE@privat.dk> wrote:

> Jeps, det er en amibios, og det er her at filmen knækker.

Hvis det er _bydende_ nødvendigt for dig at opdatere din bios og det
ikke kan lade sig gøre for dig, så snak med Nils Emil på www.bios-flash.dk

Han kan med 99% sikkerhed gøre det (mod betaling selvfølgelig)

Mvh Thomas, 2720 Vanløse (der ikke har noget med Nils Emils forretning at
gøre).

Fra : JK

Dato : 15-04-04 11:23

On Thu, 15 Apr 2004 08:47:20 +0000 (UTC), "Thomas S. Iversen"
<zensonic@zensonic.dk> wrote:

> [...]
>
>Han kan med 99% sikkerhed gøre det (mod betaling selvfølgelig)
>
>Mvh Thomas, 2720 Vanløse (der ikke har noget med Nils Emils forretning at

Nej, han brænder en ny chip. Så skal den gamle pilles ud. Moderne
bundkort benytter sådan en lille kvadratisk chip, der skal pilles ud
med special-værktøj (vil jeg tro).

Nu kan jeg ikke lige svare på, hvordan du betjener den flasher.

Men det lyder som om, at du gør det rigtigt.

Skriver programmet ikke på skærmen, hvad du skal gøre ?

man kan f.eks. gemme den gamle bios i et filnavn man indtaster: f.eks.
old.bin

det er da heller ikke utænkeligt at du skal indtaste biosfil.navn
igen.

biosnavn _skal_ være på 8 eller færre karakterer før punktum.

men det er det også med: K7vt4-4x.170

:-/

mvh

John

Fra : Michael Hansen

Dato : 15-04-04 11:37

> [...]
> igen.
>
> biosnavn _skal_ være på 8 eller færre karakterer før punktum.

På "AMIBIOS" skærmen står der "S<file_name> : to save and exit bios"
Jeg har prøvet at skrive S<K7VT4-4X 170>, S<K7VT4-4X_170>, S K7VT4-4X_170
samt flere andre varianter, men intet virker tilsyneladende.

Michael

Fra : JK

Dato : 15-04-04 12:09

On Thu, 15 Apr 2004 12:36:32 +0200, "Michael Hansen"
> [...]

>Jeg har prøvet at skrive S<K7VT4-4X 170>, S<K7VT4-4X_170>, S K7VT4-4X_170
>samt flere andre varianter, men intet virker tilsyneladende.

Har du prøvet med punktum imellem k7vt4-4x og 170 ?

Hvis den bindestreg generer (hvis du ikke har dansk tastatur boot), så
kan du rename filen før du går igang til f.eks. nybios.bin

mvh

John

Fra : Michael Hansen

Dato : 15-04-04 13:20

> [...]
>
> Hvis den bindestreg generer (hvis du ikke har dansk tastatur boot), så
> kan du rename filen før du går igang til f.eks. nybios.bin

Hejsa John......AK JA.
Idiotfejl fra min side, jeg havde ikke taget notits af det punktum som er
mellem K7VT4-4X og 170 i filnavnet.
Punktummet står nemlig ikke på DOS skærmen, men nu er der opdateret.
TAK for hjælpen

Hilsen Michael