Ingen lyd?
Fra : Steen

Dato : 14-04-04 20:51

Jeg har lige købt et brugt K7T Turbo (MS-6330) ATX-bundkort med påmonteret
AMD Duron 1300 MHz CPU. Win2k er installeret perfekt, og alt virker -
undtagen lyd! Der *er* lydstik på bundkortet, og jeg har sat højttalere i,
men der er ikke skyggen af lyd. Device Manageren påstår, at alt virker
perfekt. Men jeg har f.eks. ikke engang det lille højttalerikon i
systray...?

Mvh Steen

--
I øvrigt mener jeg alternativ behandling bør forbydes.

Fra : Steen

Dato : 14-04-04 21:34

Steen wrote:

> Jeg har lige købt et brugt K7T Turbo (MS-6330) ATX-bundkort med

Hmm... Under installation af Winamp fik jeg følgende besked: "DirectSound
output v2.2.10 error: Bad DirectSound driver. Please install proper drivers
or select another device in configuration. Error code: 88780078."

....hvis det siger nogen noget.

--
I øvrigt mener jeg alternativ behandling bør forbydes.

Fra : Zulu

Dato : 14-04-04 21:58

"Steen" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
drivers
> or select another device in configuration. Error code: 88780078."

At du skal finde den rigtige driver til dit lydkort og installere den.

Zulu

Fra : Steen

Dato : 14-04-04 22:08

Zulu wrote:

> At du skal finde den rigtige driver til dit lydkort og installere den.

Tak. Det kunne jeg (næsten) regne ud selv. De store spørgsmål er så:

1) Hvorfor virker det bare ikke af sig selv?
2) Hvorfor er der ingen lyddriver på windowsupdate, når der nu er
grafikdrivere?
3) Hvor dælen får jeg *så* fat i en lyddriver?
4) ...hvordan kan jeg være sikker på, at der rent faktisk *er* onboard lyd
på mit mobo?

--
I øvrigt mener jeg alternativ behandling bør forbydes.

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 14-04-04 22:27

"Steen" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> 1) Hvorfor virker det bare ikke af sig selv?

Det gjorde mit nye bundkorts lyd heller ikke - jeg var nødt til at
installere de drivere der var med på CD - så du skal nok på producentens
hjemmeside for at finde dem

> 2) Hvorfor er der ingen lyddriver på windowsupdate, når der nu er
> grafikdrivere?

Jeg ved det ikke men er det måske fordi at der ikke ER nogle updates til
de drivere den har installeret nu?

> 3) Hvor dælen får jeg *så* fat i en lyddriver?

Igen - producentens hjemmeside....Gad ikke lede - deres side er bare
dræbende langsom - kan nå at lave kaffe imens...

> 4) ...hvordan kan jeg være sikker på, at der rent faktisk *er* onboard
lyd
> på mit mobo?

Integrated Hardware Soundblaster - DirectSound AC'97 Audio

Audio - Chip Integrated DirectSound AC'97 Audio.

Mikkel

Fra : Repzak

Dato : 14-04-04 22:39

> [...]
> men der er ikke skyggen af lyd. Device Manageren påstår, at alt virker
> perfekt. Men jeg har f.eks. ikke engang det lille højttalerikon i

Ikke sagt det er det, men når driveren er i vinkel er der nok nogle jumpere
på bundkortet der skal monteres (hvis de ikke er det) så lyden kommer ud på
stikkene bagpå...

har selv haft problemer med jeg fik et nyt hvor de ikke var monteret, så er
stikket nemlig klar til et kabinet med stik i fronten

Kasper

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 14-04-04 23:03

"Repzak" <repzak@GEDhotmail.com> wrote in message

> [...]
jumpere
> på bundkortet der skal monteres (hvis de ikke er det) så lyden kommer

Eller at lyden måske er deaktiveret i BIOS - kan være ham der har haft
det før havde et seperat lydkort... Anways hvis jeg resetter min BIOS
skal jeg altid lige derind for at deaktivere lyden..

Mikkel

Fra : Steen

Dato : 17-04-04 11:52

Mikkel Gottlieb wrote:

> Eller at lyden måske er deaktiveret i BIOS - kan være ham der har haft
> det før havde et seperat lydkort... Anways hvis jeg resetter min BIOS
> skal jeg altid lige derind for at deaktivere lyden..

Det var dét! Jeg skulle bare ændre den fra "disable" til "auto" - så kom
windows selv og sagde "fundet ny hardware".

Tusind tak for hjælpen - også til alle jer andre

--
I øvrigt mener jeg alternativ behandling bør forbydes.

Fra : Repzak

Dato : 14-04-04 23:14

> [...]

er
> stikket nemlig klar til et kabinet med stik i fronten

Hmm... 6330.... det var da sådan et jeg havde før...kom jeg lige i tanker
om...

husk også at installere sidste nye via4i1 drier (:

Her skulle driveren til lyden være.. :

http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_file_record.php?folder=2&kind=1&name=viasound53.exe

Kasper

Fra : Jan Dahl

Dato : 15-04-04 14:37

Havde samme problem. Installer directx og al97 driveren fra realtech.com
(hedder vist alc650) så skulle det køre.

Mvh Jan