Skal man formatere ved nyt bundkort?
Fra : Tømreren

Dato : 08-04-04 09:29

Jeg har sat nyt bundkort,CPU og ram i min pc.
Skal man så formatere sit C-drev for at det virker optimalt?

Mvh
Og go' Påske
Tømreren

Fra : Mig

Dato : 08-04-04 09:47

"Tømreren" <Bilhifi@ofir.dkHULAHOP> skrev i en meddelelse
> Jeg har sat nyt bundkort,CPU og ram i min pc.
> Skal man så formatere sit C-drev for at det virker optimalt?
>
> Mvh
> Og go' Påske
> Tømreren

Ja hvis du vil være helt sikker på at det funker.Har selv prøvet at skifte
fra et Soltek SL75-KAV til et Soltek SL75FRN2-L og der gik maskinen død,så
jeg måtte lave format c:

Du kan da tage chancen og se om du kan starte i Fejlsikret tilstand og
afinstallere evt. grafikkort/bundkorts drivere der..

Fra : Tømreren

Dato : 08-04-04 10:17

"Mig" <123@123.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du kan da tage chancen og se om du kan starte i Fejlsikret tilstand og
> afinstallere evt. grafikkort/bundkorts drivere der..

Jeg har fået det hele til at køre,men jeg kan ikke mærke den store forskel i
hastigheden.

Jeg er gået fra 1 000MhZ til 2800 og fra 256 SDram til 512 DDR PC2300 så man
burde da kunne mærke lidt mere speedup

Fra : Leony

Dato : 08-04-04 10:27

In news:c535ab$u58$1@news.cybercity.dk,
Tømreren typed:

> Jeg har fået det hele til at køre,men jeg kan ikke mærke den store
> forskel i hastigheden.
> Jeg er gået fra 1 000MhZ til 2800 og fra 256 SDram til 512 DDR PC2300
> så man burde da kunne mærke lidt mere speedup

Det kommer an på hvad du bruger din computer til.
Kortene vender ikke hurtigere i 7-kabale, men hvis du konverterer video
eller til mp3, så burde du kunne mærke en væsentlig forbedring.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Mig

Dato : 08-04-04 10:38

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".

Kommer osse an på hvilken HD du har...hvis det er en gammel 5400 rpm så har
du en flaskehals der....

Fra : Tømreren

Dato : 08-04-04 10:50

> Kommer osse an på hvilken HD du har...hvis det er en gammel 5400 rpm så
har
> du en flaskehals der....

OK... mit c-drev er en 5400 rpm men jeg har bestilt en ny 120Gb som jeg
ville bruge som slave,men det er jo nok ikke en god ide.

Fra : Tømreren

Dato : 08-04-04 10:49

> [...]
> Kortene vender ikke hurtigere i 7-kabale, men hvis du konverterer video
> eller til mp3, så burde du kunne mærke en væsentlig forbedring.

Jeg har prøvet med et "tungt" tegneprog. og lidt billedredigering uden at
der er der store forbedring

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 08-04-04 16:19

On 2004-04-08, Tømreren <Bilhifi@ofir.dkHULAHOP> wrote:

> "Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har prøvet med et "tungt" tegneprog. og lidt billedredigering uden at
> der er der store forbedring

Den er helt sikkert defekt. Du må hellere give mig den!

God påske!

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-04 14:22

Tømreren wrote:

> Jeg er gået fra 1 000MhZ

Thunderbird?

> til 2800

Celeron?

> og fra 256 SDram til 512 DDR PC2300 så man
> burde da kunne mærke lidt mere speedup

Hvis jeg har gættet rigtigt, nej - så er den stort set ikke blevet
hurtigere..

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-04-04 10:43

Mig mumbled his insignificant opinion in:
> [...]

> Du kan da tage chancen og se om du kan starte i Fejlsikret tilstand og
> afinstallere evt. grafikkort/bundkorts drivere der..

Hvad med at tage den sikre og lave et repair install, INDEN man forsøger at
boote på den gamle installation. Komplet unødvendigt at formatere, og dumt
at forsøge at se om det skulle virke uden, da windows straks vil gå i gang
med at nosse rundt i det nye hardware.

Fra : Tømreren

Dato : 08-04-04 10:54

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
dumt
> at forsøge at se om det skulle virke uden, da windows straks vil gå i gang

Laver jeg en repair install med min XP-disk?
Hvad så med gl. INI-filer osv. som ligger og roder rundt og efter hvad jeg
har hørt skulle rive farten ud af ens pc??

Mvh
Tømreren
(jeg er vist ved at få mig en OT tråd)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-04 12:48

In article <c537f0$10c4$1@news.cybercity.dk>, Bilhifi@ofir.dkHULAHOP
says...

> Laver jeg en repair install med min XP-disk?

Ja, det tror jeg det hedder ved XP. Se mit andet indlæg i tråden.

> Hvad så med gl. INI-filer osv. som ligger og roder rundt og efter hvad jeg
> har hørt skulle rive farten ud af ens pc??

Du beholder _alt_.
Alt virker som før - _alt_.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter

Dato : 08-04-04 13:31

"Tømreren" <Bilhifi@ofir.dkHULAHOP> skrev i en meddelelse

klip--
> [...]
> Hvad så med gl. INI-filer osv. som ligger og roder rundt og efter hvad jeg
> har hørt skulle rive farten ud af ens pc??

Du bruger din XP skive. Booter op på skiven. Siger ja til at installere ved
første skærmbillede. Trykker F8 for at acceptere betingelserne. Trykker R
ved næste skærmbillede og følger derefter skærmbeskederne.
Når du er færdig, skal du opdatere windows, som ved en ny installation.

Har efterhånden prøvet det på flere forskellige computere - og det virker -
dog må du af en eller anden grund helt ikke forsøge at boot op, på den nye
installation, inden du kører reparationen. Det har jeg dog også prøvet uden
at det gjorde nogen forskel.

Peter B

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-04 12:44

In article <c532gl$rb5$1@news.cybercity.dk>, Bilhifi@ofir.dkHULAHOP
says...

> Jeg har sat nyt bundkort,CPU og ram i min pc.
> Skal man så formatere sit C-drev for at det virker optimalt?

Nej.

Ved XP/2000 skal du lave en opgradering. Ved OS/2 er det bare at skifte
hardwaren ud og bruge maskinen på normalt vis. Ved Linux skal du
compile en ny kerne, hvis du ikke anvender spredehaglskernen.

Her står lidt om opgradering af Windows. Har selv udført det ved Win
2000 og det har aldrig givet kvaler. En meget behagelig oplevelse.

Fra : Kim

Dato : 08-04-04 18:12

"> Jeg har sat nyt bundkort,CPU og ram i min pc.
> Skal man så formatere sit C-drev for at det virker optimalt?

Jeg har lige(foregårs) skiftet bundkort, uden at formatere, det køre helt
fint.

Kim B. Steffensen.

Fra : sls

Dato : 08-04-04 20:40

Køb også 512 Mb Pc3200 mere hvis du leger med grafik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-04-04 00:53

In article <c549r6$252r$1@news.cybercity.dk>, sls@FJERNsol.dk says...

> Køb også 512 Mb Pc3200 mere hvis du leger med grafik

Jeg tror ikke Kim står og vil købe 512MB PC3200 RAM...

Fra : sls

Dato : 09-04-04 00:59

> Jeg tror ikke Kim står og vil købe 512MB PC3200 RAM...

Det var nu også til tømreren

Fra : Leony

Dato : 09-04-04 09:13

In news:c54ov7$2j4s$1@news.cybercity.dk,
sls typed:

> Det var nu også til tømreren

Den misforståelse havde været undgået hvis du havde svaret på Tømeren's
post i stedet for Kim's.

Tag det som ikke venligt tip og intet andet.
Akkurat ligesom der ikke findes dumme spørgsmål, så findes der heller
ikke netbetjente.
Der findes kun dumme svar og folk der ikke vil acceptere hjælp fra
andre.

Fra : sls

Dato : 09-04-04 10:11

> Den misforståelse havde været undgået hvis du havde svaret på Tømeren's
> post i stedet for Kim's.

Hvis du tjekker min sidste post, så kan du at jeg allerede har lært det.

Men hvis Kim nu var faret ud og købt 512Mb ekstra, så var der nok ikke
sket så meget ved det

God Påske

Mvh sls

Fra : Leony

Dato : 09-04-04 15:21

In news:c55pb3$7o6$1@news.cybercity.dk,
sls typed:

> Hvis du tjekker min sidste post, så kan du at jeg allerede har lært
> det.

Nogle lærer hurtigere end andre.
1 gang kan jo sagtens være held

> Men hvis Kim nu var faret ud og købt 512Mb ekstra, så var der nok ikke
> sket så meget ved det

Sikkert ikke, men da du svarer Kim er det ikke sikkert Tømreren opfatter
det som et svar til ham.

> God Påske

I lige måde.

Fra : Kim

Dato : 09-04-04 22:28

> Men hvis Kim nu var faret ud og købt 512Mb ekstra, så var der nok ikke
> sket så meget ved det <
Det samme må du meget gerne overbevise min økonomichef (kæreste) om, så vil
jeg blive en meget glad mand *gg*

Kim B. Steffensen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-04-04 10:31

In article <c574a4$21sq$1@news.cybercity.dk>, vildsi@hotmail.com
says...

> Det samme må du meget gerne overbevise min økonomichef (kæreste) om, så vil
> jeg blive en meget glad mand *gg*

I har fælles økonomi, kan jeg regne ud...

Vi havde (jeg er single nu) en fælles konto til alle fællesudgifter og
hvad der var til overs var til egne fornøjelser, inkl. ny hardware.

Fra : Leony

Dato : 10-04-04 13:55

In news:MPG.1ae1dd31b1cde85c98a14b@dtext.news.tele.dk,
Jesper G. Poulsen typed:

> Vi havde (jeg er single nu) en fælles konto til alle fællesudgifter og
> hvad der var til overs var til egne fornøjelser, inkl. ny hardware.

IMO, den eneste rigtige måde at gøre det på.
Så slipper man for at tænke over hvor mange MB RAM man kunne få for de
bukser hun lige købte