abit ns7-s ver 2.0 versus Asus a7nx8-e del~
Fra : Morten

Dato : 07-04-04 14:53

Jeg har netop fået lidt penge tilbage fra skattefar og har længe drømt om et
nyt bundkort. Hvilket af ovenstående vil I anbefale? Jeg har en 2400 XP cpu.
Hvilke ram vil I anbefale? ( der ikke koster en arm.)

Jeg hælder mest til asus fordi de har passiv køling af nb

Morten

Fra : JK

Dato : 07-04-04 16:42

On Wed, 7 Apr 2004 15:53:09 +0200, "Morten"
<rikkeogmortenxxx@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Hvilke ram vil I anbefale? ( der ikke koster en arm.)
>
>Jeg hælder mest til asus fordi de har passiv køling af nb

Det er da et argument med passiv chipset køling. Jeg har NF7, men har
sat en passiv zalman chipset køler på. Den koster under 50 kr.

M.h.t. ram så synes jeg, at du skal have 2 klodser for at udnytte dual
ram band, og køb lidt mere end pc3200. Så er A-Data pc4000 for 499,-
(pr. 256 Mb) ikke til at slå på prisen. De klarer 250 Mhz, DDR500.

mvh

John

Fra : Morten

Dato : 07-04-04 18:49

Lige et spørgsmål hvorfor ram størrer end pc3200 det kan bundkortet ikke
udnytte kan det????

/Morten

Fra : JK

Dato : 07-04-04 22:09

On Wed, 7 Apr 2004 19:48:42 +0200, "Morten"
<rikkeogmortenxxx@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Lige et spørgsmål hvorfor ram størrer end pc3200 det kan bundkortet ikke
>udnytte kan det????

Det _kan_ bundkortet godt, da det er et OC-bundkort (gælder både asus
og abit).

derfor: hvis du vil udnytte det, så køb bedre ram end pc3200.

Rekorden for nforce2 chipset ligger hos DFI Lanparty bundkortet med
ca. fsb270 på bundkortet ! altså DDR540 på ram.

http://forums.amdmb.com/forumdisplay.php?s=&forumid=66

http://forums.amdmb.com/showthread.php?s=&threadid=313480

mvh

John