Hvilke FCPGA bundkort understøtter 512MB P~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-04-04 17:38

Jeg er ved at bygge mig en server af mine stumper. Jeg har en (faktisk to)
PIII-850 FCPGA og en enkelt 512MB PQI double-sided (PC133 SD-RAM) blok
liggende. Jeg har ikke et bundkort liggende, så sådan et skal jeg have
indkøbt - brugt eller fundet et nyt, det er mig lige meget bare det virker.

Nu er det jo desværre ikke alle bundkort til socket 370/FCPGA der bare lige
æder 512MB double-sided blokke - så hvis i kan sige mig hvilke bundkort i
kender til som understøtter doblesidet 512MB PC133 SDRAM - så vil jeg meget
gerne vide det.

På forhånd tusind

Mvh.
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-04-04 20:06

Flemming Joensson <flemming@fjerndette.joensson.org> wrote in

> På forhånd tusind

øhh der mangler da vist lige et ord "tak" :)

Mvh.
Flemming

Fra : JK

Dato : 05-04-04 07:26

On Sun, 4 Apr 2004 16:38:23 +0000 (UTC), Flemming Joensson
> [...]

>kender til som understøtter doblesidet 512MB PC133 SDRAM - så vil jeg meget

Hvis vi taler om chipsets til tualatin (fcpga2), så er det kun via
chipset, der tager 512.

Så det er vel det samme med fcpga chipset.

Intel 815ep og 815ept tager højest 256 Mbyte pr. slot. Det har jeg
selv bøvlet med.

Via's er 694/694T, sådan cirka.

Chipset kan du altid få at vide for et bundkort.

mvh

John

Fra : JK

Dato : 06-04-04 16:11

On Mon, 05 Apr 2004 08:26:23 +0200, JK <johnknuhtsen@mail.dk> wrote:

>Via's er 694/694T, sådan cirka.

Zitech har soyo 7vba133u

Det kan jeg anbefale

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=25340

http://www.soyousa.com/products/proddesc.php?id=12

mvh

John

Fra : Sanmann

Dato : 05-04-04 08:30

On Sun, 04 Apr 2004 16:38:23 +0000, Flemming Joensson wrote:

> [...]
> kender til som understøtter doblesidet 512MB PC133 SDRAM - så vil jeg meget

Asus cuv4x er et dualbundkort, og kan tage double-sided ram.
Har selv dette bundkort, med 2 x 866Mhz FCPGA, og 2 x 512 Mb
double-sided + 2 x 256Mb double-sided ram.

Det er bare stabilt, før sidste reboot havde det kørt over 6 mdr.

MVH
Sanmann

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-04-04 01:07

Sanmann skrev:

> Asus cuv4x er et dualbundkort, og kan tage double-sided ram.

Yep. Jeg har CUV4X-D med 4 x 512 MB double-sided PC133 SD-RAM (PQI)
og 2 x 866 Mhz FCPGA.

> Det er bare stabilt, før sidste reboot havde det kørt over 6 mdr.

Det kører også klippestabilt her.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-04-04 13:31

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> Yep. Jeg har CUV4X-D med 4 x 512 MB double-sided PC133 SD-RAM (PQI)
> og 2 x 866 Mhz FCPGA.

> Det kører også klippestabilt her.

Lækkert :)
Tak til jer begge.
Sådan et bliver det - fandt det nemlig lige i en rodekasse til billig penge
:)

Mvh.
Flemming