Ustabilt system
Fra : Brian Thomsen

Dato : 04-04-04 10:08

Hej alle

Jeg sidder og har næsten revet alt hår ud af mit hovede. Mit system er
begyndt at crashe hele tiden. Der kommer simpelthen en blå skærm, bla.
med en meddelelse der siger "IRQ_NOT_EQUAL" eller noget i den stil.
Jeg havde en mistanke om grafikkortet og afinstallerede det hele til
den, genstartede, og installerede de nyeste ATI drivere (Sapphire
atlantis 9600). Under installation fremkom et advarselsvindue der skrev
"Zero Display Service Error".
Mit system er:

Asus P4P800
P4 2.6 Ghz HP
1024 MB Elixir DDR 3200 RAM
Sapphire Atlantis 9600, 128 MB
2 x IBM Hardiske

Noget der ringer hos jer? Jeg kan i hvert fald ikke rigtig hitte ud af
det...
På forhånd tak

Mvh.
Brian Thomsen

Fra : Brian Thomsen

Dato : 04-04-04 11:09

"Brian Thomsen" <brian@REMOVEbrian-t.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begyndt at crashe hele tiden. Der kommer simpelthen en blå skærm, bla.
> med en meddelelse der siger "IRQ_NOT_EQUAL" eller noget i den stil.
<SNIP>

Nu er det sket igen igen, men har lige en rettelse, den skriver
"IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"! Den skriver ligelesdes under tekniske
oplysninger:

*** STOP: 0X0000001C (0X00000016, 0X0000001C, 0X00000000, 0X804F5734)

Håber det kunne hjælpe lidt....

Mvh.
Brian Thomsen

Fra : Brian Thomsen

Dato : 04-04-04 15:08

Hmmm.... Det ser ud til at problemet er fundet og "løst". Jeg bruger 2
RAM-blokke, som jeg har taget ud og skiftet mellem de to. Systemet kører
fint med det ene, men crasher med det andet... Kan vist godt konstatere
at blokken er defekt, og løsningen er jo rimelig simpel.... Bare at tage
den defekte ud af systemet

Mvh.
BT

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-04-04 20:10

"Brian Thomsen" <brian@REMOVEbrian-t.dk> wrote in

> [...]
> fint med det ene, men crasher med det andet... Kan vist godt konstatere
> at blokken er defekt, og løsningen er jo rimelig simpel.... Bare at tage

Du kan teste dine RAM med memtest86 - jeg havde for nogen tid siden også et
spøjst problem. Jeg havde to 256MB blokke i en maskine som af og til
rebootede. Modulet i blok 2 havde en defekt som først optrådte når der var
allokeret omkring 150MB af RAM-blokken. Det havde ikke været nemt at finde
frem til uden memtest programmet - så det kan jeg varmt anbefale og så er
det tilmed gratis .

http://www.memtest86.com/

Mvh.
Flemming

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-04-04 12:52

Flemming Joensson wrote:
> http://www.memtest86.com/

Helt enig, der er dog kommet et andet lignende
program baseret på ovenstående, som efter sigende
skulle være bedre:
http://www.memtest.org/

--
Mvh.