Soltek SL75KAV vil pludselig kun ta 128 mb~
Fra : Carsten Bogner

Dato : 01-04-04 17:41

Hej gruppe,

i går aftes lånte jeg hvad jeg troede var en 256 mb ram klods som
jeg ville smække i min computer som i forvejen kun havde 256 mb
fordelt på 128 og 2*64 .. frisk og frejdig får jeg sat den nye klods
i - efter at ha pillet ALLE de andre ramklodser ud .. nå, den finder
kun 32 mb hvilket undrer mig indtil jeg får den pillet ud igen og ser
at der står 32 Mb på (fik den gratis) ... nå, det er der jo ikke noget
at gøre ved så jeg sætter mine "gamle" ram tilbage - men ak og ve,
computeren finder kun de 128 mb - og dén klods SKAL monteres
i dimm3 - for når den sidder i dimm1 eller 2 bipper computeren når
jeg starter op og viser intet billede .. nu har jeg så fået fat i yderligere
2*128 mb som sidder i computeren lige nu - og skulle jo så ét eller
andet sted ha omkring 384mb ram ... men nej 128 kan det blive til ..

har jeg ristet ram-socket'en eller hvad er der gået galt? jeg har været
forsigtig og taget strømmen ud osv osv ..

beklager den lange smøre - men var nødt til at fortælle hele historien

håber der er nogen der har nogle gode forslag

mvh
Carsten

Fra : Carsten Bogner

Dato : 01-04-04 18:18

hæhæ nå glem det - jeg havde installeret et pci kort til USB2.0 samtidig
med ram'en og da jeg tog det ud fungerede det .. go figure!!

nu må jeg prøve en anden pci port til kortet ..