Blæser til 2600+
Fra : Kim Høegh-Guldberg

Dato : 30-03-04 23:56

Håber det er det rette sted jeg spørger.........

Jeg vil gerne have sat en bedre blæser på min cpu.
Evt larm er ikke det vigtigste, det er at temperaturen kommer ned.
Pt. ligger den på 56-59 grader og det kunne være rart hvis jeg kunne få den
helt ned til 45-50 grader.

Hvilken blæser jeg har siddende nu er jeg ikke 100 % klar over da det hele
er købt i en bundle...men mon ikke det er noget "in-a-box"-noget der sidder
på?
Er der en blæser der kan køle min stakkels AMD 2600+ en anelse ned??????
Jeg vil gerne undgå at skulle rode med kølepasta og hvad der ellers kunne
komme af brugbare forslag. Jeg er kun interesseret i at skulle montere ny
blæser.....

mvh
Kim

Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-03-04 00:10

In article <c4ctuo$234r$1@news.cybercity.dk>, delfol@kvalme.dk says...

> Evt larm er ikke det vigtigste, det er at temperaturen kommer ned.
> Pt. ligger den på 56-59 grader og det kunne være rart hvis jeg kunne få den

Temperaturen fejler ikke noget.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Høegh-Guldberg

Dato : 31-03-04 07:46

Okay

Troede det bare, da jeg på det gamle bundkort med anden cpu (K7S5A m
Duron1200) konstant lå på 41-42 grader. Jeg har i flere testprogrammer fået
at vide, at den var alt for høj...og så bliver man jo lidt nervøs for at
skidtet brænder af, ikke??

Men tak for hjælpen.
Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-03-04 08:13

In article <c4dpf0$2mhr$1@news.cybercity.dk>, delfol@kvalme.dk says...

> Duron1200) konstant lå på 41-42 grader. Jeg har i flere testprogrammer fået
> at vide, at den var alt for høj...og så bliver man jo lidt nervøs for at

Den tåler 85°C - Min ligger ved ca. 65°C
Desuden kan du ikke aldrig regne med de sensorer. Jeg fik en forskel på
over 30°C med samme processor og 2 forskellige bundkort-chipsets.

Fra : TommyF

Dato : 31-03-04 14:58

On Wed, 31 Mar 2004 00:56:23 +0200, "Kim Høegh-Guldberg"
<delfol@kvalme.dk> wrote:

> [...]
>Evt larm er ikke det vigtigste, det er at temperaturen kommer ned.
>Pt. ligger den på 56-59 grader og det kunne være rart hvis jeg kunne få den
Min lå også på snit 55° så det er ok.
Du kan eventuelt bruge en kabinet blæser mere så luften cikulerer
bedre, det giver en del.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-03-04 15:24

In article <0gjl60ho9ejqiobeki2n2h94uej8p5j0rk@4ax.com>,
tommy_friisFJERNDETTE@broendbybredbaand.dk says...

> Du kan eventuelt bruge en kabinet blæser mere så luften cikulerer
> bedre, det giver en del.

Eller få noget køligt luft ind i kabinettet. Varm luft køler ikke i
samme grad som kølig luft - så kan køleren være nok så god.

Fra : TD

Dato : 03-04-04 17:12

> [...]
> komme af brugbare forslag. Jeg er kun interesseret i at skulle montere ny

Jeg har lige købt en ZALMAN CNPS 7000A-AlCu til 229,- hos Getmore.dk
Den er utrolig støjsvag. Den fylder dog en del.

Jeg har en barton 2500 der er overclocket til 11*200, 1,75 vCore. Den kører
altså som en barton 3200.

Temperaturerne er ca. 15 grader lavere end standardkøleren.
41 grader v idle og ca. 50 v full load. Det skal her siges at mit kabinet
ikke har ekstra kabinetkølere.

Den kan kun anbefales
/Tomas