mobil amd XP 1800+ giver kun 796 mhz ...!
Fra : rasmus carlsen

Dato : 28-03-04 14:04

Hejsa,

den bærbare er i uorden ... den frøs hele tiden og var i det hele taget ret
ustabil. Nuvel - jeg geninstallerer xp og går igang med at indlæse diverse
programmer ... men ak - den fryser stadig. Når jeg går i Egenskaber for
system fortæller den, at computeren har en mobil AMD Athlon XP 188+ ... men
den leverer kun 796 mhz.
Nogen skriver den 1Ghz ... men hver gang den har "frosset" skriver den 796

Hvad er der galt?

AIDA32 siger den har 1276 mhz (3*425) og i øvrigt 480 mb ram (?). Det siger
Egenskaber for system i øvrigt også ... Så vidt jeg husker har den kun 256,
men det kan da være, den har 512 (det er min søsters maskine). Nuvel - 480
bør den vel ikke have?

ras

Fra : Zulu

Dato : 28-03-04 14:31

rasmus carlsen wrote:
> [...]
> AMD Athlon XP 188+ ... men den leverer kun 796 mhz.
> Nogen skriver den 1Ghz ... men hver gang den har "frosset" skriver

Din XP-M cpu understøtter PowerNow! hvilket vil sige at den kan tilpasse sin
hastighed til hvor meget der kræves af den, og dermed spare på strømmen. På
samme måde som SpeedStep på Intel mobile cpu'er.
Hvis du belaster den 100%, vil du se at den ryger op på 1533 MHz.

> [...]
> den kun 256, men det kan da være, den har 512 (det er min søsters
> maskine). Nuvel - 480 bør den vel ikke have?

480 + 32 = 512, de 32 mb bruges af dit grafikkort, som er onboard og deler
ram med resten af systemet.

Er der stadig garanti på den? Hvis der er det, er det jo bare at sende den
tilbage/ indlevere den og få den lavet.

Zulu

Fra : rasmus carlsen

Dato : 29-03-04 09:35

"Zulu" <zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net> skrev i en meddelelse

> [...]

> samme måde som SpeedStep på Intel mobile cpu'er.
> Hvis du belaster den 100%, vil du se at den ryger op på 1533 MHz.

- ah ok ...

> 480 + 32 = 512, de 32 mb bruges af dit grafikkort, som er onboard og deler
> ram med resten af systemet.

- den burde jeg selv have regnet ud ...

> Er der stadig garanti på den? Hvis der er det, er det jo bare at sende den
> tilbage/ indlevere den og få den lavet.

- ja det er der ... og den er altså lidt mærkelig den computer ...

ras

Fra : Leony

Dato : 28-03-04 17:13

In news:d3A9c.762$Mb7.64@news.get2net.dk,
rasmus carlsen typed:

> den bærbare er i uorden ... den frøs hele tiden og var i det hele
> taget ret ustabil.

Kører blæseren rundt?
Hvis den er i stykker, så er varme et problem og det resulterer i
ustabilitet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : rasmus carlsen

Dato : 29-03-04 09:36

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> In news:d3A9c.762$Mb7.64@news.get2net.dk,
> rasmus carlsen typed:

> Kører blæseren rundt?
> Hvis den er i stykker, så er varme et problem og det resulterer i
> ustabilitet.

- det lyder som om den kører (den brummer i al fald en hel del) men det er
ikke min computer, så jeg kneder ikke alle dens lyde. Hvad kan man måle
temperaturen med? Jeg synes jeg har hørt om noget, der heddeer speed-fan ...
kan det passe, at aida32 ikke kan vise temp?

ras

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-03-04 09:59

On 2004-03-29, rasmus carlsen <> wrote:
> [...]
> temperaturen med? Jeg synes jeg har hørt om noget, der heddeer speed-fan ...
> kan det passe, at aida32 ikke kan vise temp?

Motherboard monitor 5 (mbm 5), google er din ven.

Thomas

Fra : rasmus carlsen

Dato : 29-03-04 10:05

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> Motherboard monitor 5 (mbm 5), google er din ven.

- ja jeg sidder med dert ... men synes sgu ikke rigtig jeg kan hitte ud af
det ...

ras

Fra : Zulu

Dato : 29-03-04 16:47

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse
> er

> - ja jeg sidder med dert ... men synes sgu ikke rigtig jeg kan hitte ud af
> det ...

Det er ikke sikkert at dit mb understøtter aflæsning af CPU-temp.
Sisoft Sandra eller AIDA burde vise den hvis den kan læses.

Zulu

Fra : Leony

Dato : 29-03-04 13:04

In news:zdR9c.31$dq1.10@news.get2net.dk,
rasmus carlsen typed:

> [...]
> man måle temperaturen med? Jeg synes jeg har hørt om noget, der
> heddeer speed-fan ... kan det passe, at aida32 ikke kan vise temp?

Du kan downloade speedfan her:
http://www.almico.com/speedfan.php
Den skulle indstilles automatisk (det gør den hos mig), men det er ikke
sikkert at bundkortet/chipsettet er understøttet.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 29-03-04 19:40

> Du kan downloade speedfan her:
> http://www.almico.com/speedfan.php
> Den skulle indstilles automatisk (det gør den hos mig), men det er ikke
> sikkert at bundkortet/chipsettet er understøttet.

- den er forsøgt ... men uden held.

ras