PCI-express.....hvornår?
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 28-03-04 13:15

Hej

Ville lige høre om nogen af jer gutter ved hvornår man kan forvente at
bundkort med PCI-express kommer på gaden?

MVH
Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-03-04 20:43

In article <slz9c.745$b55.511@news.get2net.dk>, Thomas Eg Jørgensen wrote:
> Hej
>
> Ville lige høre om nogen af jer gutter ved hvornår man kan forvente at
> bundkort med PCI-express kommer på gaden?

De er ude, men koster muligvis mere end du vil betale.

Fra : Leony

Dato : 29-03-04 13:19

In news:slrnc6ean2.26v.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local,
Povl H. Pedersen typed:

> De er ude, men koster muligvis mere end du vil betale.

Har du ikke et link eller et producentnavn.
Jeg kunne godt tænke mig at se giraffen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Allan / Kolding

Dato : 29-03-04 16:22
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-03-04 16:58

In article <gsU9c.129720$jf4.7038651@news000.worldonline.dk>, Leony wrote:
> In news:slrnc6ean2.26v.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local,
> Povl H. Pedersen typed:

> Har du ikke et link eller et producentnavn.
> Jeg kunne godt tænke mig at se giraffen.

SHG har en Opteron model på prislisten:
310561 Tyan
Thunder K8S S2880GNR, AMD8811/51, ATA, SATA RAID, Dual GLAN, VGA, PCI-X, DDR400 REG/ECC
Socket 940 DKK 4499

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 29-03-04 17:18

Povl H. Pedersen wrote:

> SHG har en Opteron model på prislisten:
> 310561 Tyan
> Thunder K8S S2880GNR, AMD8811/51, ATA, SATA RAID, Dual GLAN, VGA,
> PCI-X, DDR400 REG/ECC Socket 940 DKK 4499

Der bliver spurgt efter PCI-express, ikke PCI-X
Se evt. her:
http://developer.intel.com/technology/pciexpress/downloads/3rdGenWhitePaper.pdf

Mikkel

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 29-03-04 17:23

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> [...]
> 310561 Tyan
> Thunder K8S S2880GNR, AMD8811/51, ATA, SATA RAID, Dual GLAN, VGA, PCI-X,

Hmmm, nu kan det godt være at det er mig der ikke har styr på definitonerne,
men så vidt jeg ved er PCI-X og PCI-express ikke det samme. PCI-X er en
64bit udgave af en standard PCI-port som eventuelt samtidigt kører med en
højere frekvens...

PCI-express er derimod den nye serielle udgave, som så vidt jeg ved, ikke er
kommet endnu....Derfor spørgsmålet på hvornår vi kunne forvente at de
dukkede op...?

MVH
Thomas

Fra : Leony

Dato : 29-03-04 22:09

In news:B3Y9c.780$Bo3.244@news.get2net.dk,
Thomas Eg Jørgensen typed:

> PCI-express er derimod den nye serielle udgave, som så vidt jeg ved,
> ikke er kommet endnu....Derfor spørgsmålet på hvornår vi kunne
> forvente at de dukkede op...?

" The high-tech market research firm expects that the increased
performance, improved latency, and Quality-of-Service guarantees for
data delivery in real time presented by the new architecture should lead
to rapid adoption, with the first PCI Express chipsets hitting the
market in volume in Quarter 2 2004."
http://www.instat.com/press.asp?ID=839&sku=IN0301564MI

Læg selv eventuelle forsinkelser til "Quarter 2 2004".

Ovenstående er fundet ved en søgning via Google efter: pci express
release date.
Du kan evt selv finde flere. Der står måske noget på Intel's hjemmeside.

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 31-03-04 13:19

Thomas Eg Jørgensen wrote:
> [...]
>
> PCI-express er derimod den nye serielle udgave, som så vidt jeg ved,
> ikke er kommet endnu....Derfor spørgsmålet på hvornår vi kunne

Der en fin artikel om PCI-express i Alt om Data, særnummer april.

Mikkel