vedr. bundkort driver
Fra : E - E

Dato : 27-03-04 20:36

Hej alle sammen

Efter jeg havde opdateret min motherboard, kan jeg ikke se min brænder +
cd-rom.

Er der en af jer der kan forklarer mig, hvordan jeg kan få min brænder +
cd-rom tilbage..

Her har jeg rapport over min PC.
http://sivas.dk/experten/pc_rapport.txt

Her har jeg et stk. billede over min Enhedshåndtering.
http://sivas.dk/experten/enhedshaandtering.gif

Jeg har prøvet på geninstallerer min game bios. det lykkes ikke for mig. :(

Fra : Martin Johansson

Dato : 27-03-04 20:43

"E - E" <postmaster@sivas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://sivas.dk/experten/enhedshaandtering.gif
>
> Jeg har prøvet på geninstallerer min game bios. det lykkes ikke for mig.
:(

Prøv denne driver:
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_4in1_443v.zip

Eller denne:
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_Hyperion%204IN1_V451v.zip

Jeg vil anbefale den først til dit chipsæt.

Fra : E - E

Dato : 27-03-04 21:15

Hej Martin
Jeg har instalarret det 2 ting som du havde henvist til, det hjælp ikke.

jeg har Brænder og cd-rom hver for sig, jeg kan se min cd-rom, problemet er
bare nå jeg putter en cd i for at se om det virker siger den at der ikke er
nogen disc.

Har i andre forslag til hvordan jeg kan komme af med det her problem.

min bundkort er:
Motherboard Chipset VIA VT8363 Apollo KT133

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:4065d93c$0$303$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : E - E

Dato : 27-03-04 21:22

Hej igen alle sammen

jeg har lige fået øje på en ting i min enhedshåndtering, jeg vil godt bede
dem om at se opå det.. det vil måske være en stor hjælp for jer, som vil
hjælpe mig.

jeg har taget screenshot af det:

http://sivas.dk/experten/cd_burner.gif

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-03-04 21:47

"E - E" <postmaster@sivas.dk> crashed Echelon writing

> jeg har lige fået øje på en ting i min enhedshåndtering, jeg vil godt
> bede dem om at se opå det.. det vil måske være en stor hjælp for jer,
> [...]

Er dine CD drev tilsluttet onboard controlleren eller den ekstra controller
(Promise) du har installeret i maskinen.

Er begge kanaler (mest vigtig den kanal CD-drevene sidder på) aktiveret i
såvel bios som i Windows driveren?

--
Bjarke Andersen

Fra : E - E

Dato : 27-03-04 22:51

Hej Bjarke
Jeg ved ikke om den er onboard tilsluttet....
Jeg ved bare en ting og det er den har fungeret uden problemer, indtil jeg
opdateret min motherboard-chipset.

Grunden til at der opstod dette problem skyldtes at min bundkort skulle være
gammel nok til at ikke understøtte det nye bios driver, fik jeg ved af en
ven.

Jeg har ikke den står kendskab til hardware. :(
jeg er bange for jeg vil gøre noget forkert... for jeg vil ikke miste min
maskine, jeg er selv på SU :(

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-03-04 23:33

> Jeg ved ikke om den er onboard tilsluttet....
> Jeg ved bare en ting og det er den har fungeret uden problemer, indtil
> jeg opdateret min motherboard-chipset.

Mulighed for at åbne kabinettet og tjekke, så kan du jo også lige se om
kablerne sidder rigtig i og ikke har løsnet sig.

Hvis ikke bør du under boot kunne se hvilken controller der finder hvilke
diske. Onboard checker først under bios post (som det hedder), derefter vil
Promise controlleren evt. vise hvilke diske den finder på sine kanaler.

> Grunden til at der opstod dette problem skyldtes at min bundkort
> skulle være gammel nok til at ikke understøtte det nye bios driver,
> fik jeg ved af en ven.

A hva? Den sætning forstod jeg ikke helt lige, eller jow, men forstår det
som om din ven har lavet fusk og flashet bundkortet med en helt anden bios
som ikke er til dit bundkort.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ove Kristensen

Dato : 27-03-04 23:31

> Hej alle sammen
>
> Efter jeg havde opdateret min motherboard, kan jeg ikke se min brænder +
> cd-rom.

Er du sikker på at det er den rigtige bios du har brugt???

Hvis det er et Asus A7V133 er den sidste bios en der hedder 1009 ifølge
Asustek hjemmeside - men du har brugt en 1012 beta såååhhh.....

Med venlig hilsen
fra
OveK.

Fra : E - E

Dato : 28-03-04 00:55

Hej igen alle sammen

Ove og Bjarke, i siger måske er min ven kom til at installerer den forkerte
bios driver til min motherbord. Har jeg mulighed for at formatterer min bios
og der efter geninstalleer den gamle bios driver.

Jeg har lige opdaget at jeg heller ikke bruge min A-Drev.

Den eneste mod jeg kan putte noget i min PC er selve netværket.
Jeg håber i vil hjælpe mig med at komme af mit problem.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 28-03-04 06:43

> bios driver til min motherbord. Har jeg mulighed for at formatterer min
bios
> og der efter geninstalleer den gamle bios driver.

Der er ikke noget der skal formateres, du skal loade den rigtige i bios i
igen - du har vel den "gamle" bios på en diskette da i loadede den i som er
der nu???
Nej, jeg ta´r lige og sender bios file + aflash som du jo skal bruge for at
loade den i igen, bagom til dig.

Med venlig hilsen fra
OveK.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 30-03-04 19:49

"E - E" <postmaster@sivas.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
bios
> og der efter geninstalleer den gamle bios driver.

> Jeg håber i vil hjælpe mig med at komme af mit problem.

Til E - E
Jeg har prøvet at hjælpe dig ved at sende dig en bios + aflash programmet,
men du gider åbenbart ikke at svare mig på om du kunne bruge det - hvorfor
at jeg siger at du ikke gider at svare er fordi at jeg idag har fået en
kvittering fra dig på at du har læst min mail, og der spurgte jeg dig om du
kunne bruge den, men intet svar så....

Med hilsen
OveK.