Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Indkomstskat
Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 30-04-04 19:03

Hej,

Jeg har fået lagt et budget i banken til at købe nyt hus. Jeg vil gerne
finde ud af hvad min indtægt vil være efter skat med de nye lån som jeg
optager i forbindelse med huskøbet. Dvs. hvad vil det nye fradrag betyde for
mig.

Kan jeg blot trække indkomsten fra indkomstskatten? Og dermed får jeg vel
det beløb, som jeg har udbetalt om måneden. Eller er der andre ting, som jeg
skal tage højde for??

Håber på svar.

Hilsen
Tine

Fra : Karl Hansen

Dato : 30-04-04 21:50

"Kasper Jørgensen" <Nukleuz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> optager i forbindelse med huskøbet. Dvs. hvad vil det nye fradrag betyde for

Hvis du fik lagt et budget i banken ..... fik du sikkert også at vide dit rådighedsbeløb
efter skat ?

> Kan jeg blot trække indkomsten fra indkomstskatten?

Ikke forstået

Du kan på ToldSkat's hjemmeside TastSelv selv lege lidt med tallene og få svaret omgående
!

Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 01-05-04 06:57

> Hvis du fik lagt et budget i banken ..... fik du sikkert også at vide dit
rådighedsbeløb
> efter skat ?

Jo, det fik jeg afvide, men jeg har efterfølgende ændret på nogen af
udgifterne og vil derfor gerne vide hvad det betyder for rådighedsbeløbet.

> Ikke forstået

Jeg vil gerne vide om der skal fratrækkes andet en indkomstskatten fra ens
indtægt når man skal finde ud af hvormeget man står med i hånden uden nogen
som helst udgifter? I Budget har banken lagt ind hvor meget at jeg skal
betale i skat med de nye lån. Derfor burde jeg vel kunne trække dette tal
fra min indkomst og få mit udbetalte beløb, eller hvad?

Hilsen
Tine

Fra : Karl Hansen

Dato : 01-05-04 22:01

> rådighedsbeløb
> >
> Jo, det fik jeg afvide, men jeg har efterfølgende ændret på nogen af
> udgifterne og vil derfor gerne vide hvad det betyder for rådighedsbeløbet.

Hvis du har ændret på nogle af udgifterne, hvilke ?
eks. hvis dine udgifter er blevet ændret fra 40.000 til 50.000 så er dit rådighedsbeløb
10.000 MINDRE

> [...]
> betale i skat med de nye lån. Derfor burde jeg vel kunne trække dette tal
> fra min indkomst og få mit udbetalte beløb, eller hvad?

Hvis banken har udregnet hvad du skal betale i skat, skal du bare trække skat fra
indkomst, hvilket giver udbetalt beløb !

Jeg tror du har meget at lære, så tag og spørg i banken igen for at være helt sikker