Udlandet
Fra : Frederik David Lykke~

Dato : 30-04-01 20:33

Hej NG

Jeg ville bare høre om der er nogen der ved om man skal betale moms hvis man
køber edb-vare i et ikke eu land??? fordi priserne i f.eks. usa er bare så
lave.
Prøv http://www.advanceddesignky.com/

Frederik Gustafsen

Fra : Henning

Dato : 30-04-01 21:01

On Mon, 30 Apr 2001 21:33:10 +0200, "Frederik David Lykkegaard
Gustafsen" <fdlg@surfmail.dk> wrote:

> [...]
>køber edb-vare i et ikke eu land??? fordi priserne i f.eks. usa er bare så

Øh, ja - naturligvis! Både moms og told - læg roligt 40% oveni
listeprisen.
Danmark er det billigste sted at købe hardware!

Henning
hsb@image.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 30-04-01 22:07

Prøv at kikke på www.pricewatch.com, den armerikanske udgava af
www.edbpriser.dk

mvh
Anders lund

Fra : Casper Mønster

Dato : 01-05-01 13:56

Jeg fandt lige noget:

<http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=96930&lp=&lvl=4&ot_id=61&i=3&to
p=96926&u=0&sto_id=1&ov_id=74752&o_pth=0/12109/70153/96926/96930&action=vis&
o=Internethandel+for+private#i96930>

I EU-lande ingen moms
I ikke EU-lande skal der betales moms men den er IKKE altid 25%

/Casper

Fra : [Ex] Pita

Dato : 01-05-01 16:20

> I EU-lande ingen moms
> I ikke EU-lande skal der betales moms men den er IKKE altid 25%

Nej, deres moms, men vores toldafgift

Lasse

Fra : Henrik Dissing

Dato : 01-05-01 18:04

On Tue, 1 May 2001 14:56:09 +0200, Casper Mønster wrote:

>I EU-lande ingen moms

Det er ikke helt korrekt. Ingen dansk moms, men til gengæld den tilsvarende
afgift som findes i det pågældende land. Det svarer med andre ord
fuldstændig til at rejse til det pågældende land, købe i en butik og rejse
hjem med varen. Udover at "momsen" oftest er lavere i de andre EU-lande,
slipper man for at betale moms af fragten (se nedenfor).

>I ikke EU-lande skal der betales moms men den er IKKE altid 25%

Jo, den er, for det er ikke i det pågældende land man betaler momsen, men
derimod i Danmark. Til gengæld skal man sikre sig at sælgeren fratrækker den
"moms" som gælder i det pågældende land, hvis den altså overhovedet er
indregnet i listeprisen fra starten (og hvis han må i følge lokal
lovgivning). I nogle lande har man tradition for at oplyse priser uden
"moms". Man betaler også dansk moms af fragten. Udover den danske moms skal
der evt. betales told som varierer fra varegruppe til varegruppe og vist
også fra land til land; den er for det meste ret beskeden. Jeg er lige ved
at tro at man også betaler moms af tolden, men det er jeg ikke sikker på.
(Hvis du synes det lyder urimeligt at du skal betale moms af fragt og told,
så tænk på at momsen i danske butikker beregnes af udsalgsprisen og således
også her inkluderer importørens udgifter til fragt og told).

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Casper Mønster

Dato : 01-05-01 18:43

Ok, jeg havde ikke nærlæst det, kun overfladisk.

/Casper