compaq presario 5286 vil ikke Slukke helt ~
Fra : kfc

Dato : 30-04-04 10:44

hey

sidder lige med en gammel compaq presario 5286 og har indstaleret en Wxp pro
dk på den.. men jeg kan ikk lige få den Slukke helt ned... den siger nu kan
du slukke for din computer.. men vil gerne ha den lukke helt ned..

hvad overser jeg her.. ??

kfc

Fra : Jens Gregersen

Dato : 30-04-04 11:04

> [...]
> Wxp pro dk på den.. men jeg kan ikk lige få den Slukke helt ned...
> den siger nu kan du slukke for din computer.. men vil gerne ha den

Mine forældre har også en gammel compaq (mener det er 4620). Den har ikke en
decideret powerknap, men blot en kontakt, som dem man kender fra psu'erne,
der sidder bagpå. Så der skal man kravle om bag ved for at tænde og slukke.
Så er der vist ikke så meget at gøre ved det.

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : kfc

Dato : 30-04-04 11:08

"Jens Gregersen" <jens_gregersenFLODHEST@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
slukke.
> Så er der vist ikke så meget at gøre ved det.

Øvsa.. det var lige den jeg ville Undgå

kfc

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-04-04 11:13

> Øvsa.. det var lige den jeg ville Undgå

Det skal du heller ikke - jeg har selv en 5286, og på den fungerer det helt
normalt. Det er noget med at du skal aktivere noget "Advanced power options"
under Power options i kontrolpanelet - så virker det.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 30-04-04 11:13

"kfc" <kfc@ofri.dk|REMOVETHIS|> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> du slukke for din computer.. men vil gerne ha den lukke helt ned..

Har selv haft en Scumba.. Øhh.. Compaq med XP installeret, jeg prøvede og
prøvede (fulgte diverse guides der handlede om problemet) men kunne heller
ikke få XP til at slukke helt for maskinen, det eneste jeg kunne gøre var at
holde powerknappen inde ca. 4 sek. hvorefter maskinen slukkede..

Mvh
Benjamin

Fra : kfc

Dato : 30-04-04 11:23

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgamebox.net> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> holde powerknappen inde ca. 4 sek. hvorefter maskinen slukkede..

Fedt.. dette trix viker osse her.. taKKKKer

kfc

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-04 11:23

kfc skriver:

> hvad overser jeg her.. ??

Du overser ikke noget. Din computer er bare ikke ny nok til XP !

Mere teknisk, strømstyringen i Xp kan ikek finde ud af den simple
operation det er at slukke en ældre computer.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-04-04 11:27

> Du overser ikke noget. Din computer er bare ikke ny nok til XP !
>
> Mere teknisk, strømstyringen i Xp kan ikek finde ud af den simple
> operation det er at slukke en ældre computer.

Jo den kan - jeg har selv en 5286 - og man skal såmænd bare aktivere ACPI
under "Power Options" i kontrolpanelet - så virker det som på alle andre
moderne PC'er.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : kfc

Dato : 30-04-04 11:47

> Jo den kan - jeg har selv en 5286 - og man skal såmænd bare aktivere ACPI
> under "Power Options" i kontrolpanelet - så virker det som på alle andre
> moderne PC'er.

Kan simple hænd ikk finde det.. kun noget APM og det hjælper ikk til her..
og
under Avanceret.. ligger der kun indstillinger med vis icon på... og spøg
efter adgangeskode, når
computer forlader standby !!

hvor finde du din mere præsis..

fordi kunne huske den med W98 se.. var der osse noget probz med at lukke
ned.. mener osse
det var ACPI men skulle akitvere der..

kfc

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-04-04 11:55

> hvor finde du din mere præsis..

Jeg har da heldigvis adgang til google fra min pc - prøv at kigge her:
http://support.microsoft.com/?kbid=313290

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : kfc

Dato : 30-04-04 12:04

> Jeg har da heldigvis adgang til google fra min pc - prøv at kigge her:
> http://support.microsoft.com/?kbid=313290

var derude.. men point taken

kfc

Fra : kfc

Dato : 30-04-04 12:52

> Jeg har da heldigvis adgang til google fra min pc - prøv at kigge her:
> http://support.microsoft.com/?kbid=313290
>
> mvh

Har nu prøvet denne for 2 gang.. og viker ikk her.. såå nupper den med de 4
sekunder der !! men takker..

kfc