Webcam til overvågningsopgave?
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-04-04 09:39

Tjah, det er lidt spøjst, men der er altså den her lille hund (bedømt på
efterladenskaberne) der har fundet sig et hundetoilet lige foran vores
carport 12 meter inde på grundstykket. Besynderligt nok er det ikke lykkes
os at tage kræet på fersk gerning, selvom den næsten dagligt er ovre for at
krumme ryg bag vores bil. Så vi aner ikke, hvilken hund det er, og hvem der
ejer dyret. Kun kan vi udelukke Grand Danois, labrador og andre racer i den
størrelse, bedømt ud fra dejens størrelse.

Jeg overvejer derfor kraftigt, at overvåge gerningsstedet fra mit
soveværelsesvindue ca. 10 meter væk i fugleflugtslinie.
Men inden jeg kaster mig ud i de vilde investeringer, har jeg lige et par
spørgsmål.

Kan et webcam overhovedet tegne skarpt på 10 meters afstand? Hvor fedt er
det lige at se en uskarp brun plet løbe ind på grunden og skide?
Hvor meget lys skal der til, hvis kameraet overhovedet kan fokusere ud på 10
meter?
Findes der software, der kan starte/stoppe optagelser ved bevægelser i
kameraets synsvinkel?

Hvilket webcam kan I anbefale til formålet? (det må gerne kunne bruges til
andet sjov bagefter: messenger, ICQ og lign.)
Og det behøver selvfølgelig ikke at koste en formue.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Britt Malka

Dato : 30-04-04 10:09

On Fri, 30 Apr 2004 10:38:35 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote:

>Findes der software, der kan starte/stoppe optagelser ved bevægelser i
>kameraets synsvinkel?

Ja, der findes flere webcam-programmer, som kan det.

ActiveWebcam kan sende en hel serie af billeder, når noget rør sig
foran kameraet. Det er shareware. http://www.pysoft.com

VisionGS kan sende ét billede, når der er bevægelse foran kameraet.
Det er gratis i PE-versionen til private.
http://www.visiongs.de/download.visiongspe.html

Og så findes der et program, der er specielt beregnet til
webcam-overvågning. Netiris. Det er også gratis til private.
www.captelsoft.com

Eneste ulempe lige nu er, at det er på fransk - men vist også engelsk.
Jeg er ved at oversætte det til dansk, for jeg synes, at det er godt
program. Ud over at sende et billede via e-mail, når noget rør sig
foran kameraet, kan det udsende en sirenelyd, sætte billedet på
nettet, advare via telefon og meget andet.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 30-04-04 13:59

En masse gode programmer er nævnt, dog mangler vi lige
http://www.webcamxp.com - det kan det hele (også det sammen som det
franske) - og så får du også en SMS, når der kommer en hund - hvis du
ønsker det!

Mvh.
Søren

Fra : Britt Malka

Dato : 30-04-04 16:26

On Fri, 30 Apr 2004 14:58:59 +0200, "Søren Ribergård Møller"
<some@ware.dk> wrote:

> [...]
>http://www.webcamxp.com - det kan det hele (også det sammen som det
>franske) - og så får du også en SMS, når der kommer en hund - hvis du

Ser spændende ud, men det franske er gratis for private - og der
kommer også en SMS-løsning

Fra : Henning Sørensen

Dato : 01-05-04 01:31

"Søren Ribergård Møller" <some@ware.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.webcamxp.com - det kan det hele (også det sammen som det
> franske) - og så får du også en SMS, når der kommer en hund - hvis du

SMS - hvodden kan det lade sig gøre ??
Heeelt OT (!!) : jeg har lige købt et domæne navn og vil lade ungerne boltre
sig i cyberspace, og det der SMS lyder som en nice feature de kunne bruge
...!!

/Henning

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-04-04 10:42

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> størrelse, bedømt ud fra dejens størrelse.
[KLIP]
> Mvh
>
> Jesper Nielsen
> aka
> Frodo Nifinger
+++++++++++++++++
Hej Frodo.

Var det ikke nemmere med det her
http://www.husoghave.bayer.dk/bayer/Internet_hh_dk_new.nsf/0/ce8cc57e6247bf80c1256b0400427099?OpenDocument ?

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-04-04 11:40

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40921f1a$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hej Frodo.
>
> Var det ikke nemmere med det her

http://www.husoghave.bayer.dk/bayer/Internet_hh_dk_new.nsf/0/ce8cc57e6247bf80c1256b0400427099?OpenDocument ?

Argh, nu må du lige ... Jeg havde lige en undskyldning for at købe et nyt
stykke legetøj.

Noget andet er, at jeg selv har hund ... og katte. Hunden går da godtnok og
skider overalt i haven, men dem i indkørslen er ikke hendes. Hun lægger en
dej på størrelse med en gummistøvle hver gang, så ... og kattelort er
kattelort, man er bare ikke i tvivl, især ikke når aromaen rammer ens
næsebor.
Der er en eller anden skiderik, der stiller mælk ud i området, så begge mine
katte har konsekvent tyndskid. Rigtigt hyggeligt, når katten kommer i tanker
om, at den allerhelst vil skide indenfor i kattebakken i stuen, mens vi ser
film.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-04-04 12:17

> Argh, nu må du lige ... Jeg havde lige en undskyldning for at købe et nyt
> stykke legetøj.

Nå ja det tænkte jeg ikke lige på

> [...]
> dej på størrelse med en gummistøvle hver gang, så ... og kattelort er
> kattelort, man er bare ikke i tvivl, især ikke når aromaen rammer ens

Det var noget af en træstamme at ligge. Jeg kan godt se problemmet, og du må
finde ejeren.

> [...]
tanker
> om, at den allerhelst vil skide indenfor i kattebakken i stuen, mens vi

Måske personen sætter mælk ud til pinsvinene, men de tænker ikke på at det
ikke er alle katte der kan tåle mælk

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 30-04-04 15:04

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4092354f$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]

> ser
>
> Måske personen sætter mælk ud til pinsvinene, men de tænker ikke på at det

Hej Frodo
Nu ved jeg at dette er offtopic men man bør ikke lade katte rende lysteligt
rundt omkring, tænk lige på dem som har allergi og/eller bløde stole på
terrassen så har man både lugten af kat på terrassen hele tiden + løbende
næse. Så det med løsrendende katte er ikke pænt overfor andre man kan få
morderiske tanker
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-04-04 15:13

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> næse. Så det med løsrendende katte er ikke pænt overfor andre man kan få
++++++++++++++++++++++++
Hej Paul.

Hvor vil du have at kattene så skal være...låses inde for i et hus hele
tiden ? Jeg skrev om et produkt i et af mine andre indlæg, der hedder gå væk
hund der findes også et der hedder gå væk kat, brug det så er alle glade.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-04-04 16:18

Uheldigvis faldt Paul Østerby Sørensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
> hele tiden + løbende næse. Så det med løsrendende katte er ikke pænt
> overfor andre man kan få morderiske tanker

Sikke noget ævl!

Vil du skyde alle pindsvin, egern, harer, ræve, grævlinge og 117.000
andre fritgående dyr??!

Hvis folk er syge, så må de lære at leve med deres sygdom, man kan
ikke indrette hele verden og begynde at begrænse naturen, blot fordi
nogle er allergikere....

Claus

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-04-04 15:12

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4092354f$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Hunden går da godtnok
> og
>
> Det var noget af en træstamme at ligge. Jeg kan godt se problemmet, og du

> finde ejeren.

Nu er det godt nok min egen køter, der lægger træstammerne.
De er da i det mindste så store, at man falder over dem i stedet for at
træde i dem.

Nej, de her anonyme lorte er ganske små men yderst ildelugtende. Og så
ligger de, så man meget tramper en af dem op under sålen på vej ind i bilen.

Et webcam med tilhørende spionsoftware må være en sjov løsning. Især når jeg
efter midnat lusker mig over og parkerer et par af de her små brune fætre
foran den formasteliges hoveddør og foran bildøren

Men det jeg gerne vil vide er, om de kan tegne skarpt på den afstand (10
meter) altså om man overhovedet kan se dyret på den efterfølgende optagelse.

Hvilket kamera vil I anbefale?
Kigger lidt på et Creative WebCam NX Pro til 278 kr.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Klaus

Dato : 30-04-04 16:44

> Måske personen sætter mælk ud til pinsvinene, men de tænker ikke på at
det
> ikke er alle katte der kan tåle mælk

Og det kan pindsvinene heller ikke.
Klaus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-04-04 16:13

Uheldigvis faldt Frodo Nifinger over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
> tanker
> om, at den allerhelst vil skide indenfor i kattebakken i stuen, mens

Denne gruppe omhandler "hardvare", ovennævnte hører da vist til i
"software" gruppen

Claus

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-04-04 17:33

> Uheldigvis faldt Frodo Nifinger over tastaturet og skrev derved
> følgende:
>

> Denne gruppe omhandler "hardvare", ovennævnte hører da vist til i
> "software" gruppen

Jow, jeg er godt klar over min tråd bevæger sig lidt (meget) OT, men jeg er
lidt i tvivl om softwaregruppen vil sætte pris på, at jeg XFUTter derover

Så jeg vil hellere prøve at trække tråden tilbage til spørgsmålet om et
Webcam's egnethed til opgave, altså overvåge en plet 10 meter væk fra et
vindue

Og jeg vil sætte pris på anbefalinger af gode webcams, der kan løse opgave
uden at sende mig i RKI som håbløs forgældet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-04-04 17:43

> [...]

men
> jeg er lidt i tvivl om softwaregruppen vil sætte pris på, at jeg

Ja, den var måske også lidt avanceret...Så du ikke, hvad jeg citerede

Tyndskid= software

Claus

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-04-04 18:15

> Ja, den var måske også lidt avanceret...Så du ikke, hvad jeg citerede
>

> Tyndskid= software

Jow jow, jeg så det godt. Den er "sivet" ind!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-04-04 15:23

Frodo Nifinger wrote:
> Hvilket webcam kan I anbefale til formålet?

Logitechs Quickcam Pro 4000 skulle være rigtig
godt:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=49804
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID=4,CONTENTID=5042

--