T68i og synkron. med Outlook
Fra : Bo Dudek

Dato : 29-04-04 07:23

Hejsa

Jeg har en SEt68i og er begyndt at køre med Outlook 2003 til mails,
kalender mm. Jeg vil gerne kunne synkronisere mobilen (kalender-delen)
med Outlook, men den eneste mulighed jeg ser er, at anskaffe mig en IR
eller Bluetooth dongle til pc'en.

Er jeg galt på den, og findes der evt. nogle tutorials derude? Jeg har
googlet lidt efter det, men har intet fundet.

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 29-04-04 07:39

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i
> [...]
>
> Er jeg galt på den, og findes der evt. nogle tutorials derude? Jeg har
> googlet lidt efter det, men har intet fundet.

Du kan købe et USB kable som du forbinder Telefon og computer med, det kan
bl.a. får hos www.thansen.dk du skal have
http://www.thansen.dk/product.asp?c=244842512&n=458608047&pn=572992766

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Bo Dudek

Dato : 29-04-04 08:01

>Du kan købe et USB kable som du forbinder Telefon og computer med, det kan
>bl.a. får hos www.thansen.dk du skal have
>http://www.thansen.dk/product.asp?c=244842512&n=458608047&pn=572992766

men det koster 349,- og en bluetooth dongle koster 299,- og er vel
langt smartere? er vi ikke enige om, at donglen og ovenstående kabel
kan det samme?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-04-04 16:40

Bo Dudek wrote:

> men det koster 349,- og en bluetooth dongle koster 299,- og er vel
> langt smartere? er vi ikke enige om, at donglen og ovenstående kabel
> kan det samme?

Jeg købte en dongle for en uge eller to siden, men er nu på jagt
efter et kabel i stedet. Donglen fungerer for så vidt fint, men
softwaren til den æder en hel del ressourcer. Derudover har jeg
normalt bluetooth deaktiveret på min T39'er (pga. strømforbrug og
sikkerhed), så når computeren skal kunne finde telefonen skal jeg
manuelt aktivere BT på telefonen først. Telefonen kan godtnok
sættes op til at aktivere BT automatisk, men det kræver at jeg
lader telefonen tage kontakt til computeren og ikke omvendt..

Jeg ender sandsynligvis med at købe et serielt datakabel, så er
der ikke noget pis med drivere og comport-over-usb emulering og
telefonen er automatisk til rådighed i det øjeblik jeg sætter den
i min bordlader (som bliver tilsluttet datakablet)..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-05-04 08:36

> [...]
>telefonen er automatisk til rådighed i det øjeblik jeg sætter den
>i min bordlader (som bliver tilsluttet datakablet)..

dine overvejelser og erfaringer er dælme værd at tage med.. jeg har
nemlig også selv tænkt på det, at man skal aktivere bt på mobilen
først.. og at det da må være irriterende.. ehm..

og faktisk er det således, at jeg pt HAR et serielt datakabel.. men
hvilket software bruger jeg for at synkronisere med outlook?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-05-04 11:07

Bo Dudek wrote:

> dine overvejelser og erfaringer er dælme værd at tage med.. jeg har
> nemlig også selv tænkt på det, at man skal aktivere bt på mobilen
> først.. og at det da må være irriterende.. ehm..

Jep. Det kan godt tænkes at man kan bede telefonen om at initiere
overførslen, i så fald kan den sættes til automatisk at aktivere
BT når det sker.. Jeg har fået købt mig et kabel nu og det spiller
bare helt problemfrit. Det betyder så at jeg kun kan overføre når
jeg sidder foran computeren med telefonen i cradlen, men det er
absolut til at leve med..

> og faktisk er det således, at jeg pt HAR et serielt datakabel.. men
> hvilket software bruger jeg for at synkronisere med outlook?

Ericsson tilbyder noget på
<http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=ps1_1_3_4&zone=ps&lm=ps1_1&pid=9932>.
Jeg leger selv med float <http://fma.sourceforge.net/index2.htm>.
Jeg bruger ikke Outlook, så jeg ved ikke lige hvordan det fungerer
med synkronisering. En fantastisk lækker feature ved float er at
jeg kan sende og modtage SMS'er på computeren. Det er stadig
mobiltelefonen der sender og modtager dem, så det koster normal
takst, men float "fjernstyrer" telefonen så jeg ikke behøver sidde
og fumle beskederne ind via telefonens små knapper, men kan bruge
mit dejlige 102 tasters på pc'en..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-05-04 11:23

[...]

>Jeg har fået købt mig et kabel nu og det spiller
>bare helt problemfrit. Det betyder så at jeg kun kan overføre når
>jeg sidder foran computeren med telefonen i cradlen, men det er
>absolut til at leve med..

når du siger cradle, så mener du bare, at du plugger kablet i bagenden
på telefonen, right? eller findes der et cradle a la palm's til t68i??

>Ericsson tilbyder noget på
><http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=ps1_1_3_4&zone=ps&lm=ps1_1&pid=9932>.

aaaah ja, det har jeg set engang.. vil da lige teste, om det kører med
Outlook 2003..

> [...]
>med synkronisering. En fantastisk lækker feature ved float er at
>jeg kan sende og modtage SMS'er på computeren.

ja, det har jeg så ikke brug for, så xtend connect kan nok gøre det
for mig.. jeg skal dog nok have et ekstra serielt kabel, da jeg skal
kunne synkronisere på mit arbejde OG derhjemme.. men det koster kun
100 spir, så det går nok..

tak for det..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : JMo.

Dato : 03-05-04 11:27

Bo Dudek wrote:

> når du siger cradle, så mener du bare, at du plugger kablet i bagenden
> på telefonen, right? eller findes der et cradle a la palm's til t68i??

CDS-11 bordladeren og CSS-20 bordlader med højttaler har begge udtag til
data-kabel.

På CDS-11 sidder det dog en smule kluntet på undersiden, så det kan give
lidt pladsproblemer, når strømstikket også skal i bag på datakablet.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-05-04 14:56

Bo Dudek wrote:

> når du siger cradle, så mener du bare, at du plugger kablet i bagenden
> på telefonen, right? eller findes der et cradle a la palm's til t68i??

Jeg har plugget kablet bagi min bordlader, så jo, det er lidt
cradle-agtigt, jeg sætter telefonen i laderen og så er der
forbindelse.

Min bordlader er sådan en
<http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=ps1_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=9297>
og kablet passer perfekt bagi.. Jeg bruger den med et T39m og har
brugt den med min T28s, jeg vil tro den også passer til en T68i..

> [...]
> for mig.. jeg skal dog nok have et ekstra serielt kabel, da jeg skal
> kunne synkronisere på mit arbejde OG derhjemme.. men det koster kun

Jeg gav 218,- for mit, men det er også et ægte Ericsson cable og
spritnyt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 29-04-04 08:50

On Thu, 29 Apr 2004 08:22:44 +0200, Bo Dudek <bo@FJERNbodudek.dk> wrote:

> [...]
>
>Er jeg galt på den, og findes der evt. nogle tutorials derude? Jeg har
>googlet lidt efter det, men har intet fundet.

Har t68i da BT?
Flemming Jacobsen

Fra : Christopher Tracy

Dato : 29-04-04 09:58