Ledig kobber til netexpress...100% sikkerh~
Fra : Nic

Dato : 30-04-01 19:48

Hej Allesammen

Jeg har i tidernes morgen overdraget min linje til wol, for at få adsl...

Nu overvejer jeg at opsige den, da TDC godt kan levere en 1024/512 kbit
linje til min central. Det kan wol ikke...

Hvis jeg nu opsiger kobberet hos wol, og bestiller alm. fastnettlf hos tdc,
så er min adsl levering vel sikker?

Vil jo ikke opsige min adsl for så at skulle nøjes med mindre (læs: isdn
eller modem)

SU :)

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Nic

REMEMBER to remove the NOSPAM from my email...

Fra : Someone

Dato : 30-04-01 20:28

On Mon, 30 Apr 2001 20:48:25 +0200, "Nic" <newsNOSPAM@fogh.com> wrote:

>Hvis jeg nu opsiger kobberet hos wol, og bestiller alm. fastnettlf hos tdc,
>så er min adsl levering vel sikker?

Forholdsvist... Desuden kræver Netexpres ikke ekstra kobber, da den
kører via et skillefilter på samme kobberpar som din telefon.

Fra : Nic

Dato : 30-04-01 21:36

Netop - er jeg så sikker når de er på min central?

Nic

Fra : Diesel4K

Dato : 30-04-01 20:51

> Nu overvejer jeg at opsige den, da TDC godt kan levere en 1024/512 kbit
> linje til min central. Det kan wol ikke...

1024/512? TDC?

Jeg mener da bestemt de "kun" har 1024/256.

Fra : Nic

Dato : 30-04-01 21:36

Ups - ja, 1024/256 :)

Nic

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-05-01 08:02

"Nic" <newsNOSPAM@fogh.com> wrote in message
> [...]
tdc,
> så er min adsl levering vel sikker?
>
> Vil jo ikke opsige min adsl for så at skulle nøjes med mindre (læs: isdn

TDC vil med sikkerhed kunne levere en ADSL linje til dig, problemet ligger
mere i hvor stor en hastighed linjen vil kunne køre.

Her vil det være bedst for dig, hvis du kunne få TDC til at måle linjen før
installation/bestilling. Ellers blivr linjen først målt efter bestilling, og
hvis der ikke kan leveres så bliver du tilbudt en lavere hastighed.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 01-05-01 08:25

"Nic" <newsNOSPAM@fogh.com> wrote in message

> Hvis jeg nu opsiger kobberet hos wol, og bestiller alm. fastnettlf hos
tdc,
> så er min adsl levering vel sikker?

TDC kører med skillefilter, så dit WOL kobberpar ska' slet ikke bruges.
(og TDC har ikke en 1024/512 - kun en 1024/256)

- Bobby

Fra : Nic

Dato : 01-05-01 19:34

Nej - derfor skal jeg jo opsige wol - så kan jeg godt ik?

Nic

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 02-05-01 09:34

> Nej - derfor skal jeg jo opsige wol - så kan jeg godt ik?

Ja, du opsiger WOL og bestiller hos TDC. Jeg ka' ihvertfald ikke se at der
sku' være noget som helst til hindring for at det sku' være iorden

- Bobby

Fra : Martin Stenderup

Dato : 02-05-01 12:35

"Bobby McFr@g'it" wrote:

> "Nic" <newsNOSPAM@fogh.com> wrote in message

> Ja, du opsiger WOL og bestiller hos TDC. Jeg ka' ihvertfald ikke se at der
> sku' være noget som helst til hindring for at det sku' være iorden

Der kan være et problem med dæmpning i kobberet. Jo større hastighed jo
mere følsom er adsl-linien for denne dæmpning.

Da TDC benytter skillefiltre, er det endda muligt at TDCs løsning er
endnu mere følsom end Woldonlines.

Derfor er der ikke garanti for at TDC kan levere 1024/256Mbit til 'NIC'.

Mvh. Martin

--
Caput A/S Martin Stenderup Phone +45 70 12 24 42
Nygade 6 Developer Fax +45 70 11 24 42

Fra : Nic

Dato : 02-05-01 16:38

Så må jeg nøjes med 1024 ;)
Desuden siger routeren nu at max er ca. 5mbit - det er da fint :)

Tak allesammen for de fine svar...

Nic

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 03-05-01 09:57

> Så må jeg nøjes med 1024 ;)
> Desuden siger routeren nu at max er ca. 5mbit - det er da fint :)

Ja, hvis du bor 300 m. fra centralen :)

- Bobby

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 03-05-01 09:58

"Martin Stenderup" <martin@caput.com> wrote in message

> Der kan være et problem med dæmpning i kobberet. Jo større hastighed jo
> mere følsom er adsl-linien for denne dæmpning.

Ja, undskyld... sandt nok - tænkte ikke lige på hastigheden :)

> Da TDC benytter skillefiltre, er det endda muligt at TDCs løsning er
> endnu mere følsom end Woldonlines.

Nope... det betyder intet

- Bobby