Blink
Fra : Bonde

Dato : 30-04-01 19:29

Hvilken hastighed er bedst at sejle med, når jeg fisker med blink ?

Fra : Stefan Lund

Dato : 01-05-01 19:09

> Hvilken hastighed er bedst at sejle med, når jeg fisker med blink ?

Prøv at stikke stidsen af stangen med 1 meter line ude ned i vandet mens du
sejler. På denne måde kan du se blinket arbejde, og når du synes at blinket
går som det skal, så er det denne fart du skal fiske med.

Jeg har et par gange prøvet at fiske på denne måde med gode fangster af
hornfisk og torsk på Øresund. På min sidste tur jeg var ude, var dagen ved
at være ovre, og vi begyndte at sejle indad med fuld kraft. Blinket så
aldeles ikke særlig tiltrækkende ud - specielt ikke når det nærmest kom
flyvende ud fra bølgerne med høj fart. Der drønede vi indad, mens vi
begyndte at pakke sammen, da en havørred bed på. Godt nok ikke en kæmpe, men
stor nok til at den kunne komme med hjem med god samvittighed. Vi var MEGET
overraskede over, at den var i stand til at svømme så stærkt.

Min pointe er derfor : Der findes vel egentlig ikke nogen "rigtig" fart - så
længe du tror på det du laver, så lykkedes det oftest også.

Stefan
Stefan