BlueBell er blevet indlagt :-(
Fra : Louise Viborg

Dato : 29-04-04 21:18

Vi har lige været på hospitalet med Belle Hun forsvandt lige
pludselig her for lidt over en time siden, og vi rendte hele huset
igennem og kaldte og kaldte, og fandt hende endelig under sofaen i
katteværelset. Så fik jeg hende ud, og hun var helt slap, som om hun
var død, og havde fråde om munden og hyperventilerede 9 Hendes pupiler
var helt store og hun var helt fjern i blikket og slet ikke til at få
kontakt til. Jeg sagde til Jakob at han skulle ringe til dyrlægevagten
og sige at vi kom med det samme.
Så der er hun nu, og skal have drop natten over. Han vil tage nogle
blodprøver som vi får svar på her til aften.
Det er meget underligt, for hun har haft det fint idag.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Louise Viborg

Dato : 29-04-04 21:50

Nu har jeg snakket med dyrlægen. Hendes nyrertal og levertal ser fine
ud, og det hele peger på en akut infektion. Hendes blodsukker er meget
højt, hvilket kan betyde at hun måske har sukkersyge, men det kan også
være pga stress, så vi skal lige op til vores egen dyrlæge i næste uge
og få det tjekket igen. Hun ligger med drop lige nu, og har fået
insulin og antibiotika, og nu kan hun da løfte hovedet, så det er
meget positivt! Han ringer igen imorgen mellem kl 8 og 9.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 29-04-04 23:51

On 2004-04-29 22:50:18 +0200, Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> said:

> Hun ligger med drop lige nu, og har fået
> insulin og antibiotika, og nu kan hun da løfte hovedet, så det er
> meget positivt! Han ringer igen imorgen mellem kl 8 og 9.

Årh Louise!
Mange varme tanker herfra.. bare det går det rigtige vej med hende!
--
Knus fra Ann R

Fra : goofy

Dato : 30-04-04 08:54

Hej Louse
"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> meget positivt! Han ringer igen imorgen mellem kl 8 og 9.

Det er ikke så rart at høre, håber Bluebell vil blive rask

Steen

Fra : maz

Dato : 30-04-04 16:51

Louise Viborg wrote:
> Nu har jeg snakket med dyrlægen. Hendes nyrertal og levertal ser fine
> ud, og det hele peger på en akut infektion.
Hej Louise
Sikke en forskrækkelse! Det er rædselsfuldt når ens kattebørn bliver akut
syge - har jo selv prøvet, så kan sagtens føle hvad du gennemgår. Godt hun
er i gode hænder nu.
Krydser fingre for at hun bliver helt rask igen snart.

God bedring,

Maria, Zeke, Zeus og Zero

Fra : Flemming N.

Dato : 29-04-04 21:55

On Thu, 29 Apr 2004 22:18:04 +0200, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrote:

>Vi har lige været på hospitalet med Belle

Det er jeg ked af at høre Jeg håber snart hun får det godt igen.

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Jakob Jensen

Dato : 30-04-04 09:38

Som opfølgning til det Louise tidligere har skrevet, kan jeg oplyse at
vi i morges blev ringet op som aftalt, denne gang var det desværre med
triste nyheder.

Bluebells tilstand var ikke blevet forbedret, siden i går aftes, den
var tværtimod blevet forværret, så hendes tilstand nu lyder på 34 i
feber og intensiv behandling. Hun får alt det medecin de kan give
hende, og de har ingen diagnose på hvad der er galt, andet end et højt
blodsukkertal, som hun har fået insulin for, hvis det skulle være
sukkersyge.

Vi kører om kort tid hjem og fodre killingerne, hvorefter vi kører ud
for at være ved Bluebells side. Det ser ikke godt ud lige nu! Men vi
håber på det bedste!

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 30-04-04 09:48

Jakob Jensen" <jakob@rodsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi kører om kort tid hjem og fodre killingerne, hvorefter vi kører ud
> for at være ved Bluebells side. Det ser ikke godt ud lige nu! Men vi

Åh nej !!! Vi krydser fingre og haler, og håber på et mirakel !!!!

Hilsen Pia og misserne

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 30-04-04 10:01

> [...]
> Vi kører om kort tid hjem og fodre killingerne, hvorefter vi kører ud
> for at være ved Bluebells side. Det ser ikke godt ud lige nu! Men vi

Kære Louise & Jakob

Håber det bedste.
Krydser alt hvad der krydses kan.

Knus
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 30-04-04 10:05

> [...]
>
> Vi kører om kort tid hjem og fodre killingerne, hvorefter vi kører ud
> for at være ved Bluebells side. Det ser ikke godt ud lige nu! Men vi

Hej Jakob og Louise.

Åhr nej dog.....sad ellers lige og ventede på gode nyheder fra jer .
Jeg krydser mine fingre for jer og Bluebell, og håber på en snarlig bedring.

Knus og tanker
Helle Frederiksen.

Fra : Flemming N.

Dato : 30-04-04 15:27

Det er jeg ked af jeg håbede ellers på at alt ville være i orden
nu Forhåbenligt finder de snart ud af hvad hun fejler, så de kan
gøre noget effektivt veddet.

Mvh,

Flemming

Fra : Kate

Dato : 30-04-04 15:30

Åh, Jacob og Louise

Jeg håber BlueBell kommer sig, hvor trist at læse at hun er syg.
Krydsede fingre og poter herfra for en hurtig bedring.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : maz

Dato : 30-04-04 16:53

Jakob Jensen wrote:
> Som opfølgning til det Louise tidligere har skrevet, kan jeg oplyse at
> vi i morges blev ringet op som aftalt, denne gang var det desværre med
> triste nyheder.

Åh nej - denne havde jeg ikke læst :( Håber alt det bedste for jeres
BlueBell.

Maria, Zeke, Zeus og Zero

Fra : Louise Viborg

Dato : 01-05-04 10:17

Vi har superGODT nyt!
Jeg har lige snakket med dyrlægen og han siger at han har det meget
bedre nu, og han vil mene at hun er udenfor livsfare! Med det her kan
vi jo ikke sige noget 100 % for det kan komme og gå, som vi jo har
set. Men hun er stadig på medicin, men får ikke drop mere, og hvis hun
fortsætter sådan, kan hun komme hjem på mandag!
Iiiihhh hvor er jeg glad!!!!!

Fra : Birgitte Stenskjær

Dato : 01-05-04 10:52

> [...]
> set. Men hun er stadig på medicin, men får ikke drop mere, og hvis hun
> fortsætter sådan, kan hun komme hjem på mandag!

Hej Louise
Det var da dejlig nyt
Har dyrlægen så fundet ud af om det var sukkersyge, eller venter I stadig på
svar?
Dejligt, at Bluebgell er i fin bedring, så hun snart kan komme hjem igen,
hjem og blive forkælet og hjem til sine bebser, som garanteret savner deres
mor.
Held og lykke med hende.
Varme tanker sendes fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Kate

Dato : 01-05-04 10:54

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> wrote in

> Iiiihhh hvor er jeg glad!!!!!

Det kan jeg dælme godt forstå. Dejligt nyt.
Har dyrlægen nogen idé om hvad hun fejler?

Fra : Puntofisken

Dato : 01-05-04 11:03

Det var superdejligt at høre Louise - jeg krydser fingre for du får hende
hjem på mandag!

Trine

Fra : Louise Viborg

Dato : 01-05-04 11:08

Tak for det, alle sammen
Nej, vi ved ikke om det er sukkersyge, men vi skal have målt hendes
blodsukker hos vores egen dyrlæge i næste uge for at se om det stadig
er højt. For grunden til at det er højt nu, kan også være at hun er
stresset ovenpå det sygdom. Men ellers så tegner det meste på at det
er en forgiftning. Men HVAD hun kan være forgiftet af, det har vi
ingen ide om, da vi ikke har noget stående fremme som er giftigt for
kattene. De eneste blomster vi har, er orkideer, som står et sted hvor
hun ellers aldrig hopper op, men man skal jo aldrig sige aldrig.....

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-05-04 12:30

On 2004-05-01 12:07:47 +0200, Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> said:

> De eneste blomster vi har, er orkideer, som står et sted hvor
> hun ellers aldrig hopper op, men man skal jo aldrig sige aldrig.....

Og orkideer er ikke giftige, hvis hun skulle komme derop

Hvor er det dejligt at høre at det går fremad, der var lige en periode
dér, hvor I gjorde mig alvorlig bekymret..
Bare herligt!
--
Knus fra Ann R

Fra : Louise Viborg

Dato : 01-05-04 13:01

On Sat, 1 May 2004 13:30:08 +0200, Ann Rudbeck
<webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote:

>Og orkideer er ikke giftige, hvis hun skulle komme derop

Nej, det kan det ikke være Men i mit hovede er alle planter og
blomster giftige, bare for en sikkerhedsskyld *G*

Fra : Puntofisken

Dato : 01-05-04 14:52

Det er nok heller ikke nogen helt dum udgangsposition at have sig - min kat
har et par gange kastet op fordi han har spist af nogle blomster jeg ikke
har fået smidt ud efter de er visnet, så tåle dem kan han da i hvert fald
ikke.

Fra : Lotte M

Dato : 03-05-04 21:43

Louise Viborg skrev:
> Vi har superGODT nyt!
> Jeg har lige snakket med dyrlægen og han siger at han har det meget
> bedre nu, og han vil mene at hun er udenfor livsfare!

Som der dog kan ske ting og sager, når man er fraværende i nogle
dage ;-(

Håber det fortsat går fremad med Bluebell!
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Birgitte Stenskjær

Dato : 30-04-04 15:13

> [...]
> blodprøver som vi får svar på her til aften.
> Det er meget underligt, for hun har haft det fint idag.

Hej Louise
Det gør mig rigtig ondt at læse, at Bluebell ikke har det godt, jeg krydser
fingre for at hun snart er i bedring.
Varme hilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Harmakhet

Dato : 30-04-04 16:25

Kære Blue Bell
Jeg skulle hilse fra Flovmand, og sige "brrrrrr".
Vi håber alle herfra, at hun vil komme sig.

Fra : Harmakhet

Dato : 30-04-04 16:27

Og vi er glade for, at du holder os orienteret.......

--
Mvh. Per & Britta
Katteri DK Harmakhet

Fra : Trine Piltoft

Dato : 02-05-04 12:43

Hej Louise

Dejligt at høre at hun er i bedring. Jeg har desværre først læst i
gruppen idag, men det første jeg kom til at tænke på var kalkchok.
Jeg har set en enkelt hunkat med 3 uger gamle killinger der
pludseligt fra den ene time til den anden var gået i kalkchok, og
det var nøjeagtigt som du beskriver med meget lav temp., fråde om
munden - ja i det hele tage så hun faktisk ud som om hun var "på
vej væk". Efter et par dage i behandling hos dyrlægen var hun
hjemme hos sine killinger igen.
Har dyrlægen nævnt noget om kalkchok???

Mvh. Trine
www.piltofts.dk
mailSLETDETTE@piltofts.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 02-05-04 15:01

On 02 May 2004 11:43:07 GMT, Trine Piltoft <mailsletdette@piltofts.dk>
wrote:

> [...]
>munden - ja i det hele tage så hun faktisk ud som om hun var "på
>vej væk". Efter et par dage i behandling hos dyrlægen var hun

Hej Trine!
Da vi var ude hos hende i fredags, spurgte vi dyrlægen om det, men det
afviste han, men jeg vil da lige prøve at spørge ham igen imorgen og
fortælle at der er en anden kat med samme symptomer som havde
kalkchok.

Fra : jobe

Dato : 02-05-04 20:06

hej louise.
jeg håber virkelig ikke der sker noget med dine kære små. jeg håber på alt
mulig bedring og at du snart får en frisk og frejdig kat hjem igen.

knus og mange tanker
fra bettina

Fra : Louise Viborg

Dato : 04-05-04 08:08

Så er Bluebell endelig kommet hjem til sine killinger! Og hun har det
rigtig godt og blev rigtig glad for at se sine små igen

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 04-05-04 13:08

Hej Louise

HURRA HURRA - jeg tror vi alle har haft jer i tankerne i løbet af weekenden,
især når du _ikke_ har skrevet - fantasien er jo ofte værrere end
virkeligheden. GODT at I var hjemme, og dejligt at hun nu har det fint igen
!!

Hilsen Pia og misserne

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Louise Viborg

Dato : 04-05-04 15:50

ALTSÅ! Nu vil lykken snart ingen ende tage! Jeg har lige kunne trykke
mælk ud af Belles patter!!!!! SUPER SUPER SUPER!!!!!

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : jobe

Dato : 05-05-04 09:19

TILLYKKE!!!

det går da bare rigtig godt hos dig lige nu.

knus bettina