vedr. skift til Olivers og deraf tør pels ~
Fra : Bettina

Dato : 29-04-04 20:19

Hej

Vi har lige skriftes gradvis fra Royal canin til Olivers, og nu synes
jeg at min westi på 1½år er begyndt at få skæl og tør pels.
Hun har desuden problemer med hård afføring i disse dage.

Er der andre der har været udsat for dette?

Hvad vil I anbefale mig? Skal jeg fortsætte med Olivers og se om det
bliver bedre, eller skal jeg gå tilbage til Royal canin?

På forhånd tak.
Mvh
Bettina

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 29-04-04 20:28

Hej Bettina

"Bettina" <BettinaFS@sol.dk> skrev i en meddelelse

Vi har fodret med Olivers siden vi fik Nicki ( nu for 3 år siden ) og vi har
aldrig haft problemer, men om det har noget at gøre med skiftet kan jeg
selvfølgelig ikke sige noget om.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : kim

Dato : 30-04-04 06:44

> [...]
>
> Hvad vil I anbefale mig? Skal jeg fortsætte med Olivers og se om det
> bliver bedre, eller skal jeg gå tilbage til Royal canin?

Hej Bettina
jeg har osse engang prøvet at fodre med Olivers, men dog uden den store
succes.
Mine hunde fik en kedelig pels skulle have mere at spise, mistede energi, og
afleverede osse mere fra bagenden.
Jeg skiftede tilbage til mit gamle mærke og kort efter var problemerne væk
igen.
Det skal nævnes at det var alle mine hunde 4 schæferhunde, og en schipperke
der viste det samme.
MVH KIM

Fra : J. Jensen

Dato : 30-04-04 06:39

"kim" <blahh@punktumdk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> igen.
> Det skal nævnes at det var alle mine hunde 4 schæferhunde, og en

Svar : Når vi taler om tør pels , så husk at vi befinder os midt i en
fældetid.

J.J.

Fra : trinity

Dato : 30-04-04 09:16

> Hvad vil I anbefale mig? Skal jeg fortsætte med Olivers og se om det
> bliver bedre, eller skal jeg gå tilbage til Royal canin?

Altså, der er mange slags fodertyper der er gode og Olivers er sikkert
een af dem - det ved jeg ikke, men det er ikke allt foder typer der
går godt til alle hunde. ex jeg havde en hund der ikke gik godt på
Meradog selv om der er mange hunde der har det udemærket med dettte
mærke...så svaret kan aldrig blive eentydigt. Men hvis din hund ikke
kører så godt på et mærke så ville jeg ikke bruge dette. Hvorfor
skiftede du fra Royalcanin?
Hvorfor ændre på noget der duer?

Mvh
Trinity

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 30-04-04 09:21

Hej Bettina

Hvis du lige har skiftet - så kan det jo ikke være Olivers der er skyld i
pelsproblemerne. Det er sikkert årstiden - alle hunde fælder i denne tid.
Foderskiftefældning vil komme 1-2 mdr. efter du er startet.

Jeg har fodret med Olivers i et par år nu, og det er på 3 cocker spaniels
som jo også er pelshunde. De stortrives på Olivers, men også de fælder alle
nu. Det er helt naturligt for årstiden.

En anden ting er, at når man skifter foder, vil der ofte komme en ekstra
fældningsperiode, mens kroppen "omstiller" sig. Det skal du tage som et
positivt tegn, og den pels der efterfølgende kommer ud, er helt ny og frisk
og sund.

Venlig hilsen
Charlotte Eglin

Fra : Pwh

Dato : 30-04-04 15:26

Bettina wrote:
> [...]
> Hun har desuden problemer med hård afføring i disse dage.
>
> Er der andre der har været udsat for dette?

Nope, jeg har fodret Tyson Lab/Schæfer) med Olivers i 1 1/2 år
og han har altid fungeret perfekt på det mærke. Han får dog ofte et skud
madolie i maden, det har jeg læst flere steder skulle værer godt for pelsen.
Og pelsen er faktisk en af de ting der oftest bliver rost ved Tysons udseende

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-05-04 12:34

> [...]
>
> Hvad vil I anbefale mig? Skal jeg fortsætte med Olivers og se om det
> bliver bedre, eller skal jeg gå tilbage til Royal canin?

Hej Bettina

Fordi Olivers måske er et udmærket fodermærke, er der ingen der siger, at
det også er det til din hund. Så hvis din hund trivedes bedre på Royal
Canin, syntes jeg du skulle fortsætte med det. Så der er en masse
holdninger, som der skal gøres op med. Desværre er der kun dig, til at gøre
det. Så du bliver selv anklager og forsvarer i den sag. Hvis andre har
lagt mærke til, at din hund ikke ser så godt ud som tidligere, så er der
måske noget om snakken. Når du selv kan se det, så er der helt sikkert noget
om snakken.

M.V.H.....Benny..