Slagteri
Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 29-04-04 14:05

Er der nogle herinde som kender et heste slagteri som skulle ligge omkring
Julsminde.
Min mand mener at der ligger et, da han for mange år tilbage, afleverede
hans gamle hest der, og syntes at det lå sådan et pænt sted.

Jeg er nemlig kommet i den sørgelig situation at jeg skal af med min nu.
Da den har fået en skade i ryggen som gør at den ikke kommer sig igen.

Fra : Marlene

Dato : 30-04-04 06:54

"Camilla Fruergaard" <c @ mit efternavn . com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min mand mener at der ligger et, da han for mange år tilbage, afleverede
> hans gamle hest der, og syntes at det lå sådan et pænt sted.

Hvorfor får du ham ikke aflivet hjemme ved dig selv? Så er du fri for at
spekulere på, om han er kommet et godt sted hen. Og så ved du, at han har
været tryg lige til det sidste.

> Jeg er nemlig kommet i den sørgelig situation at jeg skal af med min nu.
> Da den har fået en skade i ryggen som gør at den ikke kommer sig igen.

Det er jeg ked af at høre. Det må være hårdt for dig.

Mvh. Marlene.

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 30-04-04 07:01

> Hvorfor får du ham ikke aflivet hjemme ved dig selv? Så er du fri for at
> spekulere på, om han er kommet et godt sted hen. Og så ved du, at han har
> været tryg lige til det sidste.

Det vil jeg også vælge når/hvis en af mine heste skal aflives. Tænk hvis éns
elskede hest skulle køres til Italien...
Pakket tæt sammen i en lastbil og ud på en lang køretur (mange timer) uden
mad og drikke.
Hvem husker ikke de stakkels heste der blev vist i TV? Flere døde undervejs.

Lisbeth

Fra : Nina Svanholm

Dato : 13-05-04 09:40

"Jan & Lisbeth" <fakemail@nomail.dk> skrev

> [...]
> elskede hest skulle køres til Italien...
> Pakket tæt sammen i en lastbil og ud på en lang køretur (mange timer) uden

Nu er det jo sådan at man kan vælge at følge sin ven til det sidste, og ja
det indebærer at man ser at den ryger til jorden...........det har jeg gjort
med 3 stk.

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Mette

Dato : 13-05-04 11:20

> Nu er det jo sådan at man kan vælge at følge sin ven til det sidste, og ja
> det indebærer at man ser at den ryger til jorden...........det har jeg
gjort
> med 3 stk.

Hestens Værn og/eller Dyrenes Beskyttelse har mere info om mulighederne -
der er også bløde mellemting, hvor man ikke ligefrem står og ser hesten
falde til jorden, hvis det er for voldsomt. Og det er efter sigende
temmeligt voldsomt.

Men det er helt bestemt en god ide at sikre sig.

Mvh,
Mette

Fra : Anet

Dato : 13-05-04 14:23

"Mette" <no.spam@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er også bløde mellemting, hvor man ikke ligefrem står og ser hesten
> falde til jorden, hvis det er for voldsomt. Og det er efter sigende

(klip)
Ja, man er da ked af det når man står i situationen men det går
superhurtigt. Jeg er lidt af den opfattelse at vil have en hest så må man
følge med i tykt og tyndt. Altså når det går godt og når man skal sige
farvel....Den dag man køber sig en hest eller et andet dyr der køber man sig
også en sorg.....

--
~ Hilsen
Annette ~>

Fra : Mette

Dato : 13-05-04 20:43

> [...]
> følge med i tykt og tyndt. Altså når det går godt og når man skal sige
> farvel....Den dag man køber sig en hest eller et andet dyr der køber man

Sådan er det jo med alle dyr, man anskaffer sig, men det er ikke altid, det
er bedst for dyret, at ejeren er til stede ved aflivning. Hvis man ikke kan
holde hovedet koldt, stresser man dyret, som dermed ikke får den rolige
afgang, man gerne ville have. Så man skal tænke sig om. Hvis der er en
anden, som hesten er tryg ved, kan det i sådanne tilfælde være en bedre ide
at lade vedkommende være der.

Mvh,
Mette

Fra : Nina Svanholm

Dato : 22-06-04 11:13

> [...]

> Hvis der er en
> anden, som hesten er tryg ved, kan det i sådanne tilfælde være en bedre

Helt enig!

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Nina Svanholm

Dato : 22-06-04 11:12

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> følge med i tykt og tyndt. Altså når det går godt og når man skal sige
> farvel....Den dag man køber sig en hest eller et andet dyr der køber man

Hørt! Bedre kunne det ikke være sagt!

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 13-05-04 12:32

On Thu, 13 May 2004 10:40:12 +0200 Nina Svanholm wrote:

> [...]
> det indebærer at man ser at den ryger til jorden...........det har jeg gjort

Man kan også få nogen af sine hestevenner, til at gøre det. Om alle
omstændigheder kan det i vert fald være smart at alliere sig med en
chauffør.

--
41 6E 64 65 72 73

Fra : taina

Dato : 01-05-04 09:09

"Camilla Fruergaard" skrev d. 29-04-04 14:05 dette indlæg :
> [...]
nu.
> Da den har fået en skade i ryggen som gør at den ikke kommer sig igen.

Hej Camilla

På dyrenes beskyttelses hjemmeside ligger der en oversigt over
hesteslagterier i danmark. Du kan finde den her:

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/docs/e0cc48b7f5690be0c1256b9
e0029ddad

Her kan du også se, om du kan være der ved slagtningen, få et billede af
den døde hest eller...

Hvis linket ikke virker, er det www.dyrenes-beskyttelse.dk -> menu i
venstre side: landbrugsdyr -> heste -> menu i højre side: slagtning af
heste.

Håber, at du finder, hvad du søger

mvh. tina

http://www.kandu.dk/

Fra : Anet

Dato : 01-05-04 16:28

"taina" <taina.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> e0029ddad
>
> Her kan du også se, om du kan være der ved slagtningen, få et billede af

(klip)¨

Det er en rigtig god ide´ at dyrenes beskyttelse har oprettet den side som
jeg tror at mange hesteejere kan have glæde af. Jeg har selv valgt at få min
hest aflivet for nogle år siden og stod selv med den og havde dyrlægen til
at gøre det. Aldrig har jeg fortrudt det at jeg selv stod med min hest til
det sidste.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 02-05-04 18:38

Mange tak for jeres svar.
Jeg har fundet et slagtri.
Det var godt nok svært at ringe til dem, og jeg må da indrømme at jeg kom
til at græde.
Nu kan man så bare gå og vente til datoen oprinder. Hvor er det svært at gå
og se på ham hver dag når man ved hvad der skal ske. Snøft.

Fra : Anet

Dato : 02-05-04 20:18

"Camilla Fruergaard" <c @ mit efternavn . com> skrev i en meddelelse
> Mange tak for jeres svar.
> Jeg har fundet et slagtri.

(klip)

Det var godt.

> Det var godt nok svært at ringe til dem, og jeg må da indrømme at jeg kom
> til at græde.

(klip)
Det er jo ganske naturligt og de har nok prøvet det før når en ejer skal
have sin hest slagtet.

> Nu kan man så bare gå og vente til datoen oprinder. Hvor er det svært at

> og se på ham hver dag når man ved hvad der skal ske. Snøft.

(klip)
Ja, vel er det svært at gå og have afsagt en dødsdom og dødsdag over sin
hest men det er jo i bund og grund det bedste tit når en ejer har taget den
beslutning.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Mette

Dato : 02-05-04 23:26

Jeg er ved at læse Perfect Manners af Kelly Marks, og hun skriver det meget
smukt - vi har taget hestene ud af deres naturlige miljø og derved påtaget
os et kæmpeansvar på mange måder.

I naturen ville de hurtigt blive slået ihjel af rovdyr, så de ikke kom til
at lide særligt længe ved sygdom og alderdom, og når vi fjerner rovdyrene
fra deres liv, er det vores ansvar at hjælpe dem væk, når det er tid, så de
ikke lider unødigt.

Det er en lidt ny vinkel, men jeg synes, den beskriver det meget godt, så
man bedre kan føle, hvorfor det er det eneste rigtige at slagte/aflive en
syg eller meget gammel hest, der ikke har det godt.

Det gør det ikke nødvendigvis nemmere, men det er helt sikkert det rigtige
og mest hensynsfulde at gøre.

Mvh,
Mette

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 13-05-04 13:59

Hej

Og tak for jeres svar, vi har fundet et slagter hus.
Så de sørgelige begivenheder sker på mandag.
Jeg køre selv der ned men har en veninde som køre med.
Jeg ønsker ikke at se hesten falde men vil endtil vidre gerne se den
bagefter. ellers har hun lovet at kigge.
Men mange tak for jeres svar.