gentoo
Fra : andy

Dato : 29-04-04 21:21

er der en der kan fortælde hvordan je instalere gentoo, fra mandrake.
Jeg har hørt at jeg kan boote fra midt nuværende system og så instaler
gentoo fra det, men hvordan gør jeg det? jeg kan ikke finde noget på
www.gentoo.org om det på fordhånd tak

Fra : Jesper Toft

Dato : 29-04-04 22:55

andy wrote:

> [...]
> Jeg har hørt at jeg kan boote fra midt nuværende system og så instaler
> gentoo fra det, men hvordan gør jeg det? jeg kan ikke finde noget på

mount /dev/<gentoo partition> /mnt/somewhere
cd /mnt/somewhere
wget <stage fil>
tar -jpxf <stage fil>

cp /etc/resolv.conf etc
mount proc -t proc proc
(mere der mangler?)

chroot .

find "chroot ." i den normale installationsvejledning og fortsæt derfra.

--
/Jesper