opdatering af mandrake
Fra : kristina

Dato : 29-04-04 11:20

hej jeg køre mandrake 9.2 men vil gerne prøve 10 kan jeg opdatere den
over netet uden at skulle hente 3 iso filer. ? og hvordan gør jeg.
Jeg har prøvet at hente iso filerne men den fejler ved cd 3 den bliver
desvære ikke genkendt af mandrake.

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 29-04-04 14:48

Den Thu, 29 Apr 2004 12:20:28 +0200. skrev kristina:

> [...]
> over netet uden at skulle hente 3 iso filer. ? og hvordan gør jeg.
> Jeg har prøvet at hente iso filerne men den fejler ved cd 3 den bliver

Der er lidt beskrivelse på http://klid.dk/sw/mdk100 om
netværksinstallation.

Du kan prøve at tjekke om der er noget galt med din CD3 med md5sum
og kontrollere checksummen med filen
ftp://klid.dk/mandrake/iso/Mandrakelinux-10.0-Community-Download.md5sums.asc
Du burde både kunne kontrollere den .iso fil du brænder fra, og den
brændte cd. Hvis der er noget galt med .iso-filen du brændte fra, kan du
hurtigt opdatere CD3 med

rsync klid.dk::ftp/iso/mandrake/Mandrakelinux-10.0-Community-Download-CD3.i586.iso .

der kun lige henter det nødvendige.

Husk også at opdatere over nettet med sikkerhedsrettelser mv, som fx
beskrevet på http://klid.dk/sw/mdk100 om - så får du faktisk en
fuldt opdateret Mandrake 10.0 Official allerede nu, og du kan fortsætte
med at opdatere med sikkerhedsrettelser.

Hilsen
keld