Fedora server??
Fra : Jan Hansen

Dato : 29-04-04 06:02

Hej alle

Jeg har instaleret fedora på en ældre maskine.Den skal være filserver for 4
win 95 maskiner.
/----win95
/-----win95
Fedora-----hub
\-----win95
\-----win95

Jeg har mount netkortet og prøver at starte dhcpd men kan ikke finde
serveren fra win95 hvad gør jeg? (nybegynder med linux) har prøvet at følge
linuxbøgerne men er kørt fast.

MVH Jan

Fra : Jesper Krogh

Dato : 29-04-04 06:12

I dk.edb.system.unix, skrev Jan Hansen:
> [...]
>
> Jeg har mount netkortet og prøver at starte dhcpd men kan ikke finde
> serveren fra win95 hvad gør jeg? (nybegynder med linux) har prøvet at følge

Opstart af dhcpd går godt?
Hvad skriver den i /var/log/messages når Windows maskinen forsøger at få
en ip-adressse?

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Tonny

Dato : 29-04-04 09:43

Jan Hansen wrote:
> [...]
>
> Jeg har mount netkortet og prøver at starte dhcpd men kan ikke finde
> serveren fra win95 hvad gør jeg? (nybegynder med linux) har prøvet at følge

Det kan være firewallen i Fedora?

Fra : Christian Treldal

Dato : 29-04-04 11:40

Den Thu, 29 Apr 2004 07:02:16 +0200. skrev Jan Hansen:

> [...]
>
> Jeg har mount netkortet og prøver at starte dhcpd men kan ikke finde
> serveren fra win95 hvad gør jeg? (nybegynder med linux) har prøvet at følge

Prøv at indsætte linien

192.168.000.*

i /etc/hosts.allow

Husk at indsætte den IP range du vil tildele dine klienter. Det ser du i
/etc/dhcpd.conf

Christian Treldal