MS Windows
briani 27239
konflikt mellem modem og harddisk?
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 29-04-04 07:21

Jeg har for nyligt sat ny harddisk i min computer inkl. en controller. Den
supplerer den gamle harddisk inkl. dennes controller (som er indbygget på
MB).

Fra og med dette tidspunkt kan mit modem ikke længere connecte, når jeg
dialer op til min arbejdsplads. Jeg har forsøgt med opdaterede drivere til
modemmet, men uden held.

Modemmet får ofte connect, men kort tid efter melder den, at remote system
no longer respond, hvilket tyder på komminikationsvanskeligheder.
Arbejdspladsens system er i orden, så det må være min maskine.

Hvad kan der dog være galt? Et IRQ-sammenstød er vel udelukket i WinXP?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-04-04 09:41

In article <40909ec6$0$287$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
hst@vip.cybercity.dk says...

> Et IRQ-sammenstød er vel udelukket i WinXP?

Det afhænger af hardwaren. XP (og 2000) kan ikke flytte en IRQ, hvis
hardwaren ikke vil være med til det.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 29-04-04 09:47

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message
> In article <40909ec6$0$287$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> hst@vip.cybercity.dk says...

> Det afhænger af hardwaren. XP (og 2000) kan ikke flytte en IRQ, hvis
> hardwaren ikke vil være med til det.
Indimellem logger modemmet på og modtager lidt info - men så lukker den som
oftest ned midt i det hele og skriver, at systemet ikke længere responder.
Så det er lidt svingende........

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 29-04-04 14:51

Du kan prøve at fjerne modemmet under enhedshåndtering. Når du genstarter
Windows vil den melde, at den har fundet nyt hardware og geninstallere dit
modem. Det er ikke sikkert at det virker, men du kan da prøve.

Held og lykke
Jan "Post"

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 29-04-04 20:38

"Jan Rose Iversen" <jr.iversen@adr.dk> wrote in message
> Du kan prøve at fjerne modemmet under enhedshåndtering. Når du genstarter
> Windows vil den melde, at den har fundet nyt hardware og geninstallere dit
> modem. Det er ikke sikkert at det virker, men du kan da prøve.

Det har jeg desværre prøvet - mange gange. Og det hjælper ikke. Jeg har også
hentet nye drivere til modemmet - og det hjælper fortsat ikke. Hvad i
alverden kan der være galt? Kan det være nogle elektriske signaler, fordi
den nye controllerer sidder tæt ved modemmet?

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 29-04-04 20:42

> [...]
> Windows vil den melde, at den har fundet nyt hardware og geninstallere dit
> modem. Det er ikke sikkert at det virker, men du kan da prøve.
Flere gange får den iøvrigt connection, men når fjerncomputeren så afbryder
på et eller andet senere tidspunkt, hænger mit modem blot, uden at fortælle
computeren, at signalet er væk. Trykker jeg på højtalerknappen på min
telefon, står telefonlinjen og dutter, mens mit modem hyler. Det er da
underligt, at det ikke opfatter, at der ikke længere er forbindelse.....