Netrouter
Fra : John

Dato : 30-04-04 00:04

Hejsa

I forbindelse med at jeg har købt en bærbar og gerne vil have mulighed for
at kunne komme på Nettet (CyberCity med Zyxel 650R-31) med både min
stationære og bærbare, er jeg på jagt efter en net-router.

Jeg har kigget på følgende:

http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-r/netrfw/netdldi-704p.html

(Muligheden for også at kunne dele min printer via den virker tiltalende,
men jeg har ikke de bedste erfaringer med D-Link.)

Alternativt:

http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-r/netreth/net3c857.html

Er det et godt køb/er der andre routere jeg bør overveje i stedet for?

Andet jeg skal være opmærksom på eller overveje?

Mvh

John

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-04-04 00:44

John mumbled his insignificant opinion in:
c6s1js$dh0$1@news.cybercity.dk

> [...]
> mulighed for at kunne komme på Nettet (CyberCity med Zyxel 650R-31)
> med både min stationære og bærbare, er jeg på jagt efter en

Er der noget galt med ovenstående router siden du ikke blot deler den mellem
de 2 pc'ere ? Den understøtter nat, så der skulle ikke være problemer med
at sætte flere på den, den har ganske vist kun 1 udtag på lan siden men det
kan ordnes med en switch.

> Er det et godt køb/er der andre routere jeg bør overveje i stedet for?

En switch er nok, og koster mindre end en router. Til dit formål kan selv en
"bilka" switch til 250,- gøre det.

> Andet jeg skal være opmærksom på eller overveje?

Trådløs ?

Desuden bør du være opmærksom på ikke at købe for mange routere

Fra : John

Dato : 30-04-04 09:43

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de 2 pc'ere ? Den understøtter nat, så der skulle ikke være problemer med
> at sætte flere på den, den har ganske vist kun 1 udtag på lan siden men

OK. Det er selvfølgelig også en mulighed. På den anden side, skal jeg ud og
købe en boks, kan jeg lige så godt købe D-Link DI-704P, så jeg kan dele min
printer - så stor er prisforskellen heller ikke mellem en switch og D-Link
DI-704P.

> Trådløs ?

Nej tak.

> Desuden bør du være opmærksom på ikke at købe for mange routere

Jo tak, jeg regner nu også med at én er nok