hvordan finder jeg alle filer i et dir?
Fra : Jacob Larsen

Dato : 29-04-04 19:01

Jeg vil gerne have navnene på alle filer i et bestemt dir listet i et array,
så jeg kan slette nogle af dem. Jeg kan ikke finde noget info om det. Er der
nogen der ved hvordan man gør?
--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-04-04 19:11

On Thu, 29 Apr 2004 20:00:49 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:

>Jeg vil gerne have navnene på alle filer i et bestemt dir listet i et array,
>så jeg kan slette nogle af dem. Jeg kan ikke finde noget info om det. Er der
>nogen der ved hvordan man gør?

http://php.net/dir
Så ka' du ta' den derfra :)

(kig på eksemplerne med dir-klassen og under opendir, og i stedet for
at printe hvert filnavn, kan du smide det i et array)
--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: "Der er et yndigt land" (og ikke "Det er et yndigt land")

Fra : Jacob Larsen

Dato : 29-04-04 19:16

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote in message

> [...]
> i stedet for
> at printe hvert filnavn, kan du smide det i et array)

Ah tak, blev vist lidt forblændet at filesystem-funktionerne, så den havde
undsluppet.
--
mvh. Jacob Larsen