Fejl i mysql_num_rows
Fra : Nederbasse

Dato : 29-04-04 11:49

Hejsa

jeg får en fejl som jeg ikke kan finde ud af hvad er og efter at have
checket på nette og i manualen kan fejlen skyldes mange ting.
På en formular er der en texttfelt som sender til en php side som så skal
vise et søge resultat.

fejler ser sådan ud:
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result
resource in ******vishvor.php on line 10

Og koden:
<?php
$fornavn = $_REQUEST["fornavn"];
$conn = mysql_connect("localhost", "XXXX", "XXXX");
mysql_select_db("XXXX");
$result = mysql_query("SELECT * FROM navn WHERE fornavn=$fornavn");
if (mysql_num_rows($result)) {
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
?>
noget html

<?php
}
}
else {
echo "Der er ikke nogen '$fornavn' i databasen" ;
}
mysql_close($conn);
?>

Siden viser ud over fejlen:
'Der er ikke nogen Gurli i databasen' så variablen bliver modtaget af php
siden.

Hvad går der galt ?

Lars

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-04-04 12:52

Tjek: <news:c6onpm$1jp$1@dknews.tiscali.dk>

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: "Der er et yndigt land" (og ikke "Det er et yndigt land")

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 29-04-04 12:53

Nederbasse wrote:
> $result = mysql_query("SELECT * FROM navn WHERE fornavn=$fornavn");

ret fornavn=$fornavn til fornavn='$fornavn'

--
excuse of the day : BNC (brain not connected)
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Nederbasse

Dato : 29-04-04 14:00

"Ulrik Nielsen" <un.spam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

| ret fornavn=$fornavn til fornavn='$fornavn'
|
| --
| excuse of the day : BNC (brain not connected)
| from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

AARRRGH (BNC)
Tak

Lars