HR
Fra : Palle Bruselius

Dato : 28-04-04 23:58

Hej

Denne kode: <HR style="COLOR: #5a431b">
ser fin ud i IE, men bestemt ikke i Opera og Mozilla.
Hvordan fikser jeg den?

Palle

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-04-04 02:04

"Palle Bruselius" <bruselius@mail.tdcadsl.dk> skrev :

>Denne kode: <HR style="COLOR: #5a431b">
>ser fin ud i IE, men bestemt ikke i Opera og Mozilla.

Du vil næppe kunne få dem helt ens i alle browsere, fordi det er
forskelligt, hvad der understøttes.

Se http://www.sovavsiti.cz/css/hr.html
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-04-04 13:33

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Du vil næppe kunne få dem helt ens i alle browsere, fordi det er
> forskelligt, hvad der understøttes.

Man kan få rimelige resultater ved at sætte farven på tre
egenskaber: color, background-color og border-color.

Se eksempler her: <http://gyros.dk/usenet/html/hr.shtml>.

> Se http://www.sovavsiti.cz/css/hr.html

Godt link, selv om jeg synes hans model med indpakning af hr er
lidt klodset. Det er nødvendigt hvis man vil bruge billedbaggrund
til hr, men i mine øjne overflødigt til simple farvede hr'er.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-04-04 20:58

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Se eksempler her: <http://gyros.dk/usenet/html/hr.shtml>.

På den side skriver du:

<citat>Mozilla viser 1 og 5 med en svag rød skygge.</citat>

I min Mozilla 1.5 vises 1 og 5 som en rgb(141,141,141) 1px streg med en
rgb(192,192,192) 1px skygge under.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-04-04 21:59

Erik Ginnerskov skrev:

> I min Mozilla 1.5 vises 1 og 5 som en rgb(141,141,141) 1px
> streg med en rgb(192,192,192) 1px skygge under.

Nu har jeg ikke absolut farvegehør, men de to farveværdier du
angiver ligner unægtelig to grå nuancer - og det svarer også meget
godt til visningen her i Mozilla 1.6.

Effekten med den røde skygge var der i version 1.3B - som er den
version der henvises til i teksten. Men siden bør nok opdateres så
den tager hensyn til ændringen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen