Hvad er "thumbs.db"?
Fra : Mette

Dato : 29-04-04 20:35

Når jeg åbner mit website for at redigere i det, har denne fil genereret sig
selv. Hvad er det for en? Jeg kan godt slette den, men kun midlertidigt.
Når jeg lukker computeren ned, og tænder den igen, er filen der igen. Jeg
kan ikke åbne den, og den fylder meget, over 1 Mb. Hvad er det for en, og
hvorfor er den der? Skal jeg bruge den til noget? Hvorfor kan jeg ikke
slette den helt?

mvh
Mette

Fra : Fynbo

Dato : 29-04-04 20:51

"Mette" <nobody@popx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan ikke åbne den, og den fylder meget, over 1 Mb. Hvad er det for en, og
> hvorfor er den der? Skal jeg bruge den til noget? Hvorfor kan jeg ikke

Det er en fil Win XP generere...
Spørg i dk.edb.system.ms-windows

Fynbo

Fra : Mette

Dato : 29-04-04 20:58

Tak skal du have
Det vil jeg gøre
mvh
Mette

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-04-04 21:01

"Mette" <nobody@popx.dk> skrev :

> [...]
>selv. Hvad er det for en? Jeg kan godt slette den, men kun midlertidigt.
>Når jeg lukker computeren ned, og tænder den igen, er filen der igen.

Det har ikke noget med Frontpage at gøre, det er din Windows, der
laver filen.

Den laves, hvis du har sat Windows til at vise thumbnails i dine
mapper.

Så du skal ændre den i den måde du ser filerne på.

Fut: news:dk.edb.system.ms-windows, hvor svar herpå bringes.
--
Knud

Fra : Mette

Dato : 29-04-04 21:11

> [...]
>
> Så du skal ændre den i den måde du ser filerne på.
>
> Fut: news:dk.edb.system.ms-windows, hvor svar herpå bringes.

Tak skal du have, Knud. Det er pænt af dig at "futte"

mvh
Mette

Fra : H.S.

Dato : 30-04-04 13:44

> [...]

Kan man ikke slå funktionen fra ?
Det er træls med alle de obskure filer overalt....

Fra : Gnistn

Dato : 30-04-04 17:48

H.S. wrote:

> Kan man ikke slå funktionen fra ?
> Det er træls med alle de obskure filer overalt....

Jo.

Windows XP UK/US
Tools=>Folder Options=>View=>Do not cache thumbnails

Windows XP DK
Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis=>Miniaturer skal ikke cachelagres

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : Mette

Dato : 30-04-04 19:05

Tusind tak -- det var lige det svar jeg ventede på

mvh
Mette

Fra : H.S.

Dato : 03-05-04 09:33

> Tusind tak -- det var lige det svar jeg ventede på

Og jeg fik løsningen på et problem, som jeg egentlig troede skyldes et andet
program

Nu er det løst, mange tak for hjælpen !

Fra : Gnistn

Dato : 30-04-04 17:46