Kontrollere hvilke web-sites der kan ses
Fra : Michael

Dato : 29-04-04 19:17

Hej NG!

Jeg har i forbindelse med en udstilling brug for at kunne vise nogle
internetsider. Samtidig vil jeg gerne begrænse adgangen til andre sider, så
kun de foruddefinerede sider kan besøges.

Jeg mindes for nogle måneder siden at have læst, at man via nogle
tekst-filer (hosts?) kan definere hvilke sider der kan besøges. Er der nogen
af jer der kender tricket?

Hilsen
Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-04-04 20:58

Michael skrev:

> Jeg har i forbindelse med en udstilling brug for at kunne vise
> nogle internetsider. Samtidig vil jeg gerne begrænse adgangen
> til andre sider, så kun de foruddefinerede sider kan besøges.

Det lyder som om du skal kigge på en browser der kan sættes i
"Kiosk Mode".

Både Opera og Internet Explorer kan sættes i Kiosk Mode - se
følgende sider for flere oplysninger:

<http://www.opera.com/support/mastering/kiosk/>
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q154/7/80.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Michael

Dato : 29-04-04 21:39

> Det lyder som om du skal kigge på en browser der kan sættes i
> "Kiosk Mode".

Hej Jens!

Tak for tippet - det kendte jeg ikke. Det løser til dels problemet, men
desværre ikke helt. Brugeren kan jo blot lukke IE, åbne igen og surfe på
egen hånd.

Min idé er at give brugerne adgang til f.eks. 5 forskellige web-sites - og
kun dem!

Hilsen
Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-04-04 22:09

Michael skrev:

> Tak for tippet - det kendte jeg ikke. Det løser til dels
> problemet, men desværre ikke helt. Brugeren kan jo blot lukke
> IE, åbne igen og surfe på egen hånd.

Operas kiosk-mode gør det muligt at forhindre at browseren lukkes.
Den giver også den ønskede mulighed for filtrering (se nederst i
linket fra før).

Fra : Michael

Dato : 30-04-04 21:15

> Operas kiosk-mode gør det muligt at forhindre at browseren lukkes.
> Den giver også den ønskede mulighed for filtrering (se nederst i
> linket fra før).
> --

Mange tak - den bliver downloadet skyndsomst! Jeg anede ikke at Opera kunne
så meget.

Hilsen Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-04-04 22:29

Michael skrev:

> Mange tak - den bliver downloadet skyndsomst! Jeg anede ikke
> at Opera kunne så meget.

Det er en glimrende browser - men du skal dog være opmærksom på at
kiosk-muligheden kun er til stede i registrerede (betalte) udgaver
af Opera.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-04-04 10:36

"Michael" <cybermike@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg mindes for nogle måneder siden at have læst, at man via nogle
> tekst-filer (hosts?) kan definere hvilke sider der kan besøges. Er der

Jeg ville bruge en firewall, der kun tillader, at man tilgår visse
IP-adresser. Denne firewall kan kun konfigureres i admin-mode, og hvis du er
den eneste, der har admin-passwordet, og hvis den aktuelle bruger ikke er
admin, vil det jo løse problemet.

Fra : Michael

Dato : 30-04-04 21:14

> [...]
er
> den eneste, der har admin-passwordet, og hvis den aktuelle bruger ikke er

Det lyder som en god idé - det skal afprøves!

Hilsen Michael

Fra : Christian Joergensen

Dato : 01-05-04 22:36

On Thu, 29 Apr 2004 20:17:08 +0200, Michael wrote:

> Jeg har i forbindelse med en udstilling brug for at kunne vise nogle
> internetsider. Samtidig vil jeg gerne begrænse adgangen til andre sider, så
> kun de foruddefinerede sider kan besøges.

Jeg ville kigge lidt på en proxy-server, evt. kombineret med noget
firewall/router der smider al http-trafik gennem denne

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

Fra : Michael

Dato : 02-05-04 17:18

"Christian Joergensen" <mail@razor.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville kigge lidt på en proxy-server, evt. kombineret med noget
> firewall/router der smider al http-trafik gennem denne
>
> --

STORT tak til alle der har bidraget med indlæg. Jeg afprøver p.t. Opera og
firewall-idéen.... Den sidste lyder enkel og billig, da man jo kan få gratis
firewalls. Udstillingen kører i den kommende uge, så jeg kan evt. vende
tilbage med et resultat senere. Skriv hvis du er interesseret i at høre om
derom.

Hilsen Michael