Spil PC'er (budget)
Fra : Christian Simonsen

Dato : 29-04-04 19:40

Hej gruppe.

Jeg har fået opgaven at lave en spil PC til en bekendt. Jeg er ikke
velbevandret i kravene fra spil, så som CounterStrike. Jeg har tænkt på
følgende:

Asrock K7S8X eller K7S8XE
AMD XP 2.500+ Barton
Silent Boost 21 dB
Point Of View GeForceFX5900XT 128 Mb
Seagate 120 Gb m/2 Mb
512 Mb Kingston PC3200
hertil kommer kabinet, CD-R/RW, DVD-ROM, floppy og modem.

Budgettet er ca. 5.000 kr. (+/- 500 kr.) excl. skærm, mus og tastatur.

Kan ovennævnte afvikle CounterStrike i en acceptabelt hastighed/kvalitet ?

På forhånd tak.

Christian Simonsen

Fra : Kewin Pedersen

Dato : 29-04-04 19:43

LOL da! :D Denne PC konfiguration skulle gerne kunne SMADRE Counter-Strike
rimelig godt og grundig! Hvis du kun vil køre CS kan du sagtens nøjes
med langt mindre, for der burde i hvert fald ikke være nogle problemer i, at
du kan køre CS uden hakken. Den skulle også gerne være stærk nok til, også
at kunne afvikle alle de nyeste spil, der er på markedet i dag
fortrinligt...

Fra : Christian Simonsen

Dato : 29-04-04 19:44

P.S. Det er til en 14-årig dreng.

Fra : Gismo

Dato : 29-04-04 19:51

Christian Simonsen wrote:
> Hej gruppe.

> Point Of View GeForceFX5900XT 128 Mb

Midtdata.dk har tilbud på Creative GeforceFX 5900 / 128MB / Tvout til 1379
kr. Det er hurtigere end det kort du har fundet .. og billigere ;)

--
Gismo

Fra : Henning

Dato : 29-04-04 20:33

On Thu, 29 Apr 2004 20:39:46 +0200, "Christian Simonsen"
<christian@simonsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hej gruppe.
>
>Jeg har fået opgaven at lave en spil PC til en bekendt. Jeg er ikke
>velbevandret i kravene fra spil, så som CounterStrike. Jeg har tænkt på
>følgende:

Hvis det er en ren spilmaskine til en 14-årig - hvad med Playstation,
X-box el.lign? Så er der lige 3-4.000 i overskud

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : /Ole

Dato : 29-04-04 22:18

> Hvis det er en ren spilmaskine til en 14-årig - hvad med Playstation,
> X-box el.lign? Så er der lige 3-4.000 i overskud
>

> Henning
> hsb@(fjernes)image.dk

Og hvor fedt er det så for en 14 årig knægt at sidde med en Pladderstation,
men alle vennerne spiler CS over nettet???

Jeg synes, din konfiguration ser ganske fornuftig ud, den kan køre stort set
alt i meget høj kvalivare.

/Ole

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 29-04-04 22:29

Henning wrote:
> Hvis det er en ren spilmaskine til en 14-årig - hvad med Playstation,
> X-box el.lign? Så er der lige 3-4.000 i overskud

Der er ikke meget fleksibilitet i en PS2 fremfor en PC. Den eneste grund til
at købe en PS2 er Gran Turismo - ellers er der IMO ikke meget ved en PS2,
hvor PC'en er overlegen på alle punkter...

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : René Jensen

Dato : 29-04-04 23:30

Martin Kirschmeyer wrote:
> Den eneste grund til at købe en PS2 er Gran Turismo

Lige mine ord.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 30-04-04 19:37

"René Jensen" skrev i en meddelelse

> Lige mine ord.

Eller FIFA eller this is football. Efter min mening er fodboldspil, kampspil
eller bilspil de eneste grund til at købe en konsol (eller en gamepad til
puteren :)

Mvh Simon

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 30-04-04 19:45

Simon Skarum-Kristoffersen wrote:
> (eller en gamepad til puteren :)

Præcis - igen her viser PC'en sin overlegenhed og fleksibilitet

Fra : Jens Gregersen

Dato : 29-04-04 22:45

> Asrock K7S8X eller K7S8XE

Her ville jeg vælge Abit NF7 til 549,-
Efter min mening er bundkortet det dummeste sted at spare. Og det her Abit
er i hvert fald klippestabilt!

> AMD XP 2.500+ Barton

OK! Bedste valg til pengene.

> Silent Boost 21 dB

Hvad med en Spire Whisperrock IV til en hund? Den har jeg, og den er ganske
fin!

> Point Of View GeForceFX5900XT 128 Mb

Lyder fint. Hvis du vil forkæle ham lidt er et Radeon 9800 Pro til ca.
2000,- osse værd at tage med i overvejelserne.

> Seagate 120 Gb m/2 Mb

Hvor meget dyrere er en med 8mb cache? Jeg synes det giver en del i
hastigheden, så det er da værd at overveje. Men Seagate kan jeg kun
anbefale.

> 512 Mb Kingston PC3200

Ok...

> Budgettet er ca. 5.000 kr. (+/- 500 kr.) excl. skærm, mus og tastatur.

Det skulle meget let kunne lade sig gøre. Jeg har ikke lige regnet efter,
men ovenstående burde ikke kommer op i meget mere end 4000,- (efter min
hurtige hovedregning)

> Kan ovennævnte afvikle CounterStrike i en acceptabelt
> hastighed/kvalitet ?

Husk at Counter Strike er et "gammelt" spil. Ovenstående konfiguration burde
kunne sparke de fleste nye spil af sted helt uden problemer.

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : Martin Johansson

Dato : 30-04-04 01:34

"Jens Gregersen" <jens_gregersenFLODHEST@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hmm kan lige så godt svare på dit indlæg, da jeg er enig langt hen ad vejen.

> Her ville jeg vælge Abit NF7 til 549,-
> Efter min mening er bundkortet det dummeste sted at spare. Og det her Abit
> er i hvert fald klippestabilt!

Hørt hørt, i med et Abit NF7, det er et fund til prisen.
Har selv et NF7-S rev. 2.0

> Hvor meget dyrere er en med 8mb cache? Jeg synes det giver en del i
> hastigheden, så det er da værd at overveje. Men Seagate kan jeg kun
> anbefale.

Iflg. edbpriser koster en 2 MB 612 kr. en 8 MB koster 709.
Jeg vil også anbefale en 8 MB udgave
Harddisken er langsom nok i forvejen, der er ikke nogen grund til at gøre
den lagsommere.

> Ok...

Går udfra at der er tale om Kingston Value?

> Det skulle meget let kunne lade sig gøre. Jeg har ikke lige regnet efter,
> men ovenstående burde ikke kommer op i meget mere end 4000,- (efter min
> hurtige hovedregning)

Det er ikke helt ved siden af, såfremt der er tale om Value ram og der
vælges NF7 og 8 MB cache på hd. (køler ikke medtaget)

MB: 549
CPU: 558
GFX: 1473
HDD: 709
RAM: 799
Ialt: 4088

> Husk at Counter Strike er et "gammelt" spil. Ovenstående konfiguration
burde
> kunne sparke de fleste nye spil af sted helt uden problemer.

Jep CS er et "ældre" spil som dog er vældigt populært.
Men enhver PC købt indenfor de seneste tre-fire år burde kunne afvikle det
tilfredsstillende.
Der er i ovenstående konfiguration taget højde for at CS måske ikke vil være
det eneste der spilles.
All spil burde kunne afvikles fint.

Fra : Mig

Dato : 30-04-04 10:17

> [...]
>
> Budgettet er ca. 5.000 kr. (+/- 500 kr.) excl. skærm, mus og tastatur.
>
> Kan ovennævnte afvikle CounterStrike i en acceptabelt hastighed/kvalitet ?

jeps...kan køre CS med 75-99 FPS på en Duron 750 og Geforce2 MX200 og 512 mb
PC133 ram...

Fra : Peter T.

Dato : 01-05-04 08:59

Christian Simonsen wrote:

> hertil kommer kabinet, CD-R/RW, DVD-ROM, floppy og modem.

Det vil være dumt ikke at købe en billig DVD-brænder fra BTC, fremfor CDRW-
drev og dvdrom-drev. Udgiften er ca. den samme.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-05-04 11:21

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in

> Det vil være dumt ikke at købe en billig DVD-brænder fra BTC, fremfor
> CDRW- drev og dvdrom-drev. Udgiften er ca. den samme.

Lige på nær at man hurtigt kan få brugt sine konfirmationspenge på DVD-
R/DVD+R medier (selv om man køber i Tuskland er det jo stadig ca. 7-10kr
stykket for de gode medier) :)

Flemming

Fra : Gismo

Dato : 01-05-04 13:40

Flemming Joensson wrote:
> [...]
> DVD- R/DVD+R medier (selv om man køber i Tuskland er det jo stadig
> ca. 7-10kr stykket for de gode medier) :)

Nu er det en spille com så det er begrænset hvor megen medier han skal
bruge - save games osv fylder vidst nok ikke såååååååååå meget ;)

--
Gismo

Fra : Peter T.

Dato : 01-05-04 22:34

Flemming Joensson wrote:

> Lige på nær at man hurtigt kan få brugt sine konfirmationspenge på DVD-
> R/DVD+R medier (selv om man køber i Tuskland er det jo stadig ca. 7-10kr
> stykket for de gode medier) :)

Ah... Jeg husker gerne tilbage for 15 år siden, hvor jeg brugte 100 kr på
2-3 stk. 90 minutters kasettebånd.... Så en flad 10er for en DVD-skive er
*NÆPPE* den store udgift (din gnier)! ;)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]