hurtigt svar ønskes vedr. køb af ram
Fra : Jesper Laursen

Dato : 29-04-04 19:00

Hej

Jeg skal samle en pc med en Celeron 2.0 GhZ. Hvilke ram PCxxxx passer som
minimum til sådan en cpu?

Tak for hjælpen

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Mikkel Lund

Dato : 29-04-04 19:16

"Jesper Laursen" <jesperlaursenfjern@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg skal samle en pc med en Celeron 2.0 GhZ. Hvilke ram PCxxxx passer som
> minimum til sådan en cpu?

Det er ikke CPU det bestemmer RAM typen, men bundkortet!
Var det hurtigt nok?

Fra : JK

Dato : 29-04-04 19:41

On Thu, 29 Apr 2004 19:59:39 +0200, "Jesper Laursen"
<jesperlaursenfjern@tdcspace.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg skal samle en pc med en Celeron 2.0 GhZ. Hvilke ram PCxxxx passer som
>minimum til sådan en cpu?
>
>Tak for hjælpen

Som det fremgår af edbpriser.dk er alle celeron til socket 423 med
fsb400.

Dvs. de kører 4x100. Bundkortet kører sådan set med fsb100 (derfor er
det ret elendigt).

Men ram kan godt køre asynkront, med fsb 133, DDR266.

Så fra pc2100 og opefter er godt. Jeg vil tro, at pc2700 eller pc3200
er det billigste. DDR ram naturligvis.

Så er det så spørgsmålet om bundkortet understøtter dual channel ram.
I så fald skal ram fordeles på 2 klodser for at udnytte det. Det kan
give ret meget.

mvh

John

Fra : Jesper Laursen

Dato : 29-04-04 19:49

"JK" <junk@mailzone.com> wrote in message

> Som det fremgår af edbpriser.dk er alle celeron til socket 423 med
> fsb400.

Øhhh... kan jeg ikke anvende et Socket 478 bundkort ?

VH
Jesper Laursen

Fra : Henrik Høy

Dato : 29-04-04 21:25

In article <40914e38$0$195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
jesperlaursenfjern@tdcspace.dk says...

Nej de gør ikke. 2 Ghz'en findes til Socket 478.

> Øhhh... kan jeg ikke anvende et Socket 478 bundkort ?
>
> VH
> Jesper Laursen

Jo.

--

Venlig hilsen

Henrik Høy
Fjern filter, hvis du svarer pr email.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 01-05-04 11:42

"Henrik Høy" <henrik@nospamhoey.dk> wrote in message
> [...]
jesperlaursenfjern@tdcspace.dk says...

Nej de gør ikke. 2 Ghz'en findes til Socket 478.

> Øhhh... kan jeg ikke anvende et Socket 478 bundkort ?

Jo.

--

Det var jo heller ikke mig, der skrev, at det er socket 423. Så lidt forkert
quote der...men tak for hjælpen alligevel.