Problem med opstart af PC
Fra : Nikolaj

Dato : 29-04-04 15:50

Hejsa

Min PC vil starte XP op. Den booter fint op, men siger så at der enten
er en software eller hardwarefejl. Jeg skal så starte op i safe-mode,
sidste konfiguration der virkede eller normal-mode. Uanset hvad jeg
gør, vil den kun lige starte lidt op, og så booter den op på ny, og
det hele starter forfra. Ved simpelthen ikke hvad det kan være.

PC-en

Barton 2800+
asus a7v600
silent boost
512 MB hyperX
120 MB Maxtor SATA
HIS 9600XT

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Venlig Hilsen

Nikolaj Olsen

Fra : Peter

Dato : 29-04-04 20:30

"Nikolaj" <vikingx@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør, vil den kun lige starte lidt op, og så booter den op på ny, og
> det hele starter forfra. Ved simpelthen ikke hvad det kan være.

Prøv at køre en reparation på den.

Det gør du ved at smide XP skiven i drevet og lade computeren boote på den.
Ved første skærmbillede siger du ja, til at installere XP.
næste vindue F8 for at acceptere betingelserne
tredje vindue vælger du "R" for at reparere bestående installation.

Når installationen er færdig, skal du have opdateret Windows via Windows
update, hurtigst muligt for at undgå Blaster virus m.m. (gælder selvfølgelig
kun hvis du er permanent på nettet) og lagt evt. drivere på plads i
Enhedshåndteringen.

Peter B

Fra : Nikolaj

Dato : 30-04-04 15:34

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message news:<409157ca$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> update, hurtigst muligt for at undgå Blaster virus m.m. (gælder selvfølgelig
> kun hvis du er permanent på nettet) og lagt evt. drivere på plads i

Hej igen.

Det virker desværre ikke. Når windows skal ind og undersøge
harddisken, så fryser den. Den kommer ikke videre herfra. Nogen ide om
hvad det kan være ?

Venlig Hilsen

Nikolaj Olsen

Fra : Peter

Dato : 30-04-04 21:47

> [...]
>
> Det virker desværre ikke. Når windows skal ind og undersøge
> harddisken, så fryser den. Den kommer ikke videre herfra. Nogen ide om

Hmm. Det kan være flere ting, men min første indskydelse siger defekt
harddisk.
Find ud af hvilket mærke din harddisk er. Gå derefter på producentens
hjemmeside og hent en harddisk utility, som giver dig mulighed for at tjekke
harddisken. Med utility'et kan du også formatere harddisken, men det betyder
at alt på din harddisk bliver slettet, og dermed er tabt.
Du kan selvfølgelig også krybe til korset, og smide en opstartsdiskette i
maskinen og simpelthen formatere dyret.
Begynder den under formateringen at gendanne allokerings enheder, kan du
godt regne med at disken er defekt.
Det kan dog undertiden lade sig gøre at reparere sådan en harddisk, med et
low format, som nogle hd utility, kan gøre, men min erfaring er, at det
snart vil gå galt igen

Peter B