Aida 32 og temperatur
Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-04-04 15:32

jeg ved ikke om dette er den rigtige ng, men here goes - jeg har før haft
noget temperatur data installeret der fortalte mig at min cpu var ca
38-40grader varm - jeg bruger ikke det prog mere og har nu installeret
aida32, der fortæller mig at cpuen er 48grader?! - hvad kan jeg regne med -
lyder de 48 ikke mest sandsynligt og er 48 ikke en passende temperatur for
en athlon xp 2400+?
på forhånd tak
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jan Dahl

Dato : 29-04-04 19:56

Fuzzylogic (tempmåler+overclock) til mit bundkort siger 47c og aida32 siger
43c, så jeg ved ikke hvad der er korrekt iforhold til aida, måske er der
forskellige dioder

Mvh Jan

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 29-04-04 19:56

On Thu, 29 Apr 2004 16:31:46 +0200, sniper_Nolight wrote:

> [...]
> lyder de 48 ikke mest sandsynligt og er 48 ikke en passende temperatur for

Ja, CPU-temperaturen kan jo godt svinge noget. Både kølerens effektivitet,
rumtemperatur og air-flow har en del at sige.

Hvornår målte du de 38-40 grader? Var den en kold vinterdag, hvor køleren
lige var monteret og der ikke var støv over alt?

Jeg har oplevet at pille næsten 10 grader at min CPU temp (1800+ @
1900MHz). bare ved at få støvet den godt af. Jeg har PC'en i soveværelset
og den står på gulvet, så den suger en del støv til sig.

48 grader er ikke galt for en 2400+. Som du nok ved, så har den det fint så
længe den er stabil

--
Mvh. Lars

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-05-04 13:36

> [...]
>
> Hvornår målte du de 38-40 grader? Var den en kold vinterdag, hvor køleren
> lige var monteret og der ikke var støv over alt?

tja det var faktisk hele tiden den havde den temperatur - den var ret
stabil.

> Jeg har oplevet at pille næsten 10 grader at min CPU temp (1800+ @
> 1900MHz). bare ved at få støvet den godt af. Jeg har PC'en i soveværelset
> og den står på gulvet, så den suger en del støv til sig.

ja de svines hurtigt til, men det var den nu osse før - det er kun efter
install af aida temp lige er steget 10 grader - så det er garanteret noget
software relateret.

> 48 grader er ikke galt for en 2400+. Som du nok ved, så har den det fint

> længe den er stabil

den er klippestabil - så ingen problemer

tak for input til begge postere - så længe jeg ikke har problemer går det jo
nok