Gruppens korrespondance, teknisk.
Fra : Bent Jørgensen

Dato : 27-04-04 23:12

Hej alle
Outlook Express har den kedelige egenskab at meddelelser over en måned gamle
slettes. Da tidligere tråde jo også kan være meget interessante er det noget
skidt.
Findes der en mulighed for at downloade eksempelvis det sidste års
korrespondance?

MVH Bent J

begin 666 BENT JØRGENSEN.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..DK84D=%3E-%3CM"14Y4#0I&
M3CI"14Y4($K84D=%3E-%3@T*14U!24P[4%)%1CM)3E1%4DY%5#IB:F]E0&4M
I8F]X+F1K#0I2158Z,C P-# T,C=4,C(Q,C$U6@T*14Y$.E9#05)$#0H`
`
end

Fra : Inger Buchard

Dato : 27-04-04 21:24

"Bent Jørgensen" <bjoe@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
noget
> skidt.
> Findes der en mulighed for at downloade eksempelvis det sidste års

Min outlook har ikke slettet indlæggene siden januar, hvor jeg opdaterede
til et nyt styresystem. Mon ikke du selv har bedt outlook om at slette:
gå til Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse og find fluebenet foran
'Slet nyhedsmeddelelser efter x dage'

Inger

Fra : STB

Dato : 27-04-04 21:28

Det er helt op til dig selv, du kan sætte outlook til at gemme meddelelserne
i op til 999 dage

Søren T. Brandt

Fra : Bent Fleron

Dato : 27-04-04 21:46

STB wrote:
> Det er helt op til dig selv, du kan sætte outlook til at gemme
> meddelelserne i op til 999 dage

Som andre har nævnt kan du indstille din Outlook Express til et bestemt
dageantal eller helt fjerne fluebenet, men det er nok ikke hele
sandheden, TDC kører fx med bevarelse af indlæg i tre måneder med
undtagelse af binære indlæg der kun bevares i nogle få dage. Sunsite har
en anden termin som jeg ikke kender.

Hvis du vil bevare indlæggene må du derfor oprette et bibliotek og
overføre indlæggene efterhånden som de kommer ind. Du skal blot passe på
at dit 'lokale' bibliotek *ikke* har samme navn som selve nyhedsgruppen.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Hugh Watkins

Dato : 28-04-04 01:59

"Bent Jørgensen" <bjoe@e-box.dk> wrote in message news:c6mei6$fuo$1@sunsite.dk...
> [...]
> skidt.
> Findes der en mulighed for at downloade eksempelvis det sidste års

Jeg bar slette det hele

og bruge arkiver

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&safe=off&group=dk.historie.genealogi

og

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&safe=off&group=dk.videnskab.historie.genealogi

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&safe=off&threadm=32a057ca.3654026%40news.inet.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Ddk%2Bgenealogi%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26newwindow%3D1%26safe%3Doff%26selm%3D32a057ca.3654026%2540news.inet.tele.dk%26rnum%3D1

From: Steen Venbjerg (steen.venbjerg@post2.tele.dk)
Subject: OTD dk. genealogi

View this article only
Newsgroups: dk.admin
Date: 1996/11/22

1. Gruppenavn:
dk.genealogi
2. Beskrivelse:
Emner af interesse for slaegtsforskere
3. Fundats:
Efterlysning og udveksling af oplysninger mellem slægtsforskere. Det
vil ikke mindst dreje sig om oplysninger af personalhistorisk art,
altså efterlysning af aner eller efterkommere af de personer, den
enkelte slægtsforskere arbejder med.
Et særligt diskussionsemne vil også naturligt være slægtsforskernes
hjælpemidler, herunder de edb-programmer, der benyttes af
slægtsforskere.
Ligeledes vil det være naturligt, at de foreninger, der beskæftiger
sig med personalhistorie, bruger gruppen til at annoncere møder,
kurser og andre arrangementer af interesse for slægtsforskere.
Der bør ikke være noget til hinder for at gruppen også kan anvendes
til diskussion af lokalhistorie, der ofte knytter sig til
slægtsforskningen.
Gruppen skal derimod ikke bruges til efterlysning af gamle
klassekammerater, selv om det undertiden vil være vanskeligt at trække
et skarp skel.
4. Begrundelse:
Slægtsforskere er på konstant jagt efter manglende led i de slægter,
de arbejder med. Men det virker ikke naturligt at efterlyse
efterkommere af en person, der har levet i en fjern fortid, side om
side med reservedele til motorcykler eller andre mere blandede indlæg,
som findes i de mere generelle grupper i dk-hierarkiet (dk.general
eller dk.chat). Med det nuværende omfang af dk-hierarkiet synes jeg
ikke, der er noget galt i at placere gruppe i toppen. Hvis det ad åre
viser sig, at den naturligt kan indordnes under en anden gruppe, kan
man ændre det til den tid.
Med hensyn til navnet genealogi er det valgt, fordi det også vil blive
genkendt af udenlandske slægtsforskere. Det ville have været naturligt
at kalde gruppen dk.slægt, men det danske bogstav er ikke tilladt - og
dk.slaegt er grimt.
5. Moderering:
Nej
6. Forslagsprocedure:
Diskussion 22. november - 12. december
Afstemning 16. december - 4. januar.
7. Forslagsstiller:
Steen Venbjerg steen.venbjerg@post2.tele.dk=================================================FLYTNING AF GRUPPE:
dk.historie.genealogi => dk.videnskab. ...
dk.historie.genealogi skifter navn til dk.videnskab.historie.genealogi. Det vil i praksis betyde at gruppen dk.videnskab.historie
dk.admin.opslag - 10 Jan 2002 by Svend Erik Jensen - View Thread (1 article)

Your search - group:dk.genealogi - did not match any documents.

============================================================0

20 Jan 1997 Velkommen til dk.historie.genealogi (1 article) Sten B. Sorensen

From: Sten B. Sorensen (sbs@dk.net)
Subject: Velkommen til dk.historie.genealogi
This is the only article in this thread
Newsgroups: dk.historie.genealogi, dk.opslag.internet, dk.admin
Date: 1997/01/20

dk.historie.genealogi er hermed oprettet. God fornøjelse.

1. Gruppenavn

dk.historie.genealogi

[...]

de enkelte slægtsforskere arbejder med.

[...]

trække et skarpt skel.

[...]

naturligt at kalde gruppen dk.historie.slægt, men det danske
bogstav er ikke tilladt - og 'slaegt' er grimt.

5. Moderering

Nej

6. Forslagsstiller

Steen Venbjerg <steen.venbjerg@post2.tele.dk>

7. Afstemningstidsrum

17-DEC-1996 - 13-JAN-1997

8. Afstemningsadresse

dk.historie.genealogi@sunsite.auc.dk

Sten Bæk Sørensen mailto:sbs@DK.net
DKnet A/S, Fruebjergvej 3, DK-2100 Copenhagen http://www.DK.net
Phone: +45 39 17 70 00, Fax: +45 39 17 70 99
that is the oldest preserved

google would like dk.genealogi
if any one has an archive

the first words off Danish I can find on usenet

http://groups.google.com/groups?num=100&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&safe=off&as_drrb=b&q=glaedelig+jul&btnG=Search&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=1981&as_maxd=27&as_maxm=4&as_maxy=1987

From: ken@ihuxq.UUCP (ken perlow)
Newsgroups: net.nlang
Subject: Danish on the net
Date: Fri, 23-Dec-83 12:23:14 EST

En glaedelig jul og et godt nytaar!
--
*** ***
JE MAINTIENDRAI ***** *****
From: kimcm@diku.UUCP (Kim Christian Madsen)
Newsgroups: net.games.hack
Subject: Re: slight spoiler
Date: Mon, 1-Jul-85 14:52:44 EDT

In article <559@ucsfcgl.UUCP> kneller@ucsfcgl.UUCP (Don Kneller) writes:
> ....you can't choke on any type of edible
>if you aren't satiated, so satiation is a warning in itself).

Well, the above isn't true. Some monsters are just so large that they give
more food than you normally can manage to get down.

[Next section is a spoiler (rot13)]

   Gur uhatel fgnghf vf onfrq ba gur sbyybjvat gnoyr:

   orybj mreb:      Snvagvat.
   mreb gb ncc. uhaqerq   Jrnx.
   uhaqerq gb 700      Abg uhatel.
   700 gb 1500      Fngvngrq.

   N qrnq qentba qryviref 1500 sbbq-cbvagf, fb lbh unir gb or
   snvagvat orsber rngvat n qentba.

[End of spoiler section (back to rot26)]

Another thing that bothers me in hack is that you just eat a dead yeti or
a dead dragon -- Just like this consuming virtually no time. Well these
creatures are enormous and *CAN'T* just be eaten, of cause you can eat
a part of such a creature but not all.
--
Kim Chr. Madsen Datalogisk Institut (Institute of CS)
       University of Copenhagen

=========================== older ====

From: keld@diku.UUCP (Keld Simonsen)
Newsgroups: net.news.config
Subject: diku up again
Date: Fri, 2-Dec-83 09:22:33 EST

diku is up again, that is our old pdp-11/45
has been reconfigured and is running. Our new
VAX-11/750 is being installed at the moment.

Keld Simonsen, Institute for Datalogy, University of Copenhagen.

=================================0000000000
mvh

Hugh W

--