Rasmus Peter Rasmussen, Berlin
Fra : Preben

Dato : 16-04-04 13:23

Hej

Hvorledes finder jeg den adresse i Berlin, hvor Rasmus Peter Rasmussen boede
og fungerede som møbelsnedker i Berlin fra omkring 1920 til ca. 1945??

Rasmus Peter Rasmussen er født i Køng sogn den 26. januar 1871. Hans
forældre var Rasmus Pedersen og Marie Catrine Pedersen.

Hvad er den bedste kontakt i Berlin i denne sammenhæng?

Venlig hilsen Preben Nørgaard

Fra : ts

Dato : 17-04-04 11:18

På denne link kan du måske finde noget

http://home.bawue.de/~hanacek/info/darchi03.htm
Med venlig hilsen / Best regards

Tom Stryhn

tom.stryhn@tele2adsl.dk

http://www.tom-stryhn.dk

Fra : Preben

Dato : 17-04-04 22:44

Tak Tom, det prøver jeg.

Mvh Preben

Fra : Inger Buchard

Dato : 18-04-04 09:10

"Preben" <pn.spo27@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvorledes finder jeg den adresse i Berlin, hvor Rasmus Peter Rasmussen
boede
> og fungerede som møbelsnedker i Berlin fra omkring 1920 til ca. 1945??

http://www.zlb.de/berlin_studien/projekte/adressbuch_text
får du en forklaring og adgang til
http://adressbuch.zlb.de/

Adressebogen dækker Berlin 1799-1944 - jeg kiggede på den inden den blev
underlagt brugerbetaling: det kan godt betale sig. Pris 1 ? pr påbegyndte 30
minutter.

Inger Buchard