album til mikrokort
Fra : Dorthe Skall

Dato : 15-04-04 21:33

Hej
Er der nogen som kan fortælle, hvor vi kan købe et album til mikrokort?. Jeg
har kigget hos museumstjenesten, men kan ikke finde dem der. Vi vil gerne
have samme slags, som de har i Landsarkivet.

MVH Dorthe Skall

Fra : Bodil Madsen

Dato : 15-04-04 21:54

Selve tavlerne kan man så vidt jeg husker købe via Sammenslutningen af
Lokalarkiver. Prøv her www.lokalarkiver.dk
Iøvrigt er disse tavler meget dyre. De koster langt over 100,- for én.
med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 15-04-04 22:16

On Thu, 15 Apr 2004 22:53:52 +0200, "Bodil Madsen"
<bodil@fjernmig.nyraad.net> wrote:

>Selve tavlerne kan man så vidt jeg husker købe via Sammenslutningen af
>Lokalarkiver. Prøv her www.lokalarkiver.dk
>Iøvrigt er disse tavler meget dyre. De koster langt over 100,- for én.

Så er mit alternativ i hvert fald billigere

http://www.helbo.org/lars/gen/mfl.php

--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-04-04 23:22

"Lars J. Helbo" <lars@helbo.org> skrev i en meddelelse

> Så er mit alternativ i hvert fald billigere
>
> http://www.helbo.org/lars/gen/mfl.php

Det var i hvert fald både kreativt og billigt.
Mvh.Bodil.

Fra : Dorthe Skall

Dato : 16-04-04 08:36

Tak til Lars j. Helbo`s gode ide`. Jeg synes den er fin, men når det drejer
sig om et arkiv synes jeg det skal være de rigtige. Privat vil jeg meget
gerne kopiere din ide`. Så det var mere spørgsmålet om hvor de kan købes jeg
var ude efter.

MVH Dorthe Skall

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:407f0af4$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Martin H. Jensen

Dato : 16-04-04 20:36

On Thu, 15 Apr 2004 22:33:10 +0200, "Dorthe Skall"
<n.skall@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>har kigget hos museumstjenesten, men kan ikke finde dem der. Vi vil gerne
>have samme slags, som de har i Landsarkivet.

Hej,

Jeg har købt panelerne, som man bruger på landsarkiverne, i England
ved City Office. Der koster hver panel omkring 70 kr./stk inklusiv
moms og forsendelse. Den eneste ulempe er, at man skal købe en hel
kasse med 25 paneler, da det ikke er en lagervare, men er man flere
omkring et køb, så er det ikke noget problem.

Panelerne kan ses på http://www.cityoffice.co.uk

Mvh

Keld Hammer Pedersen

Fra : Hans Engmark

Dato : 18-04-04 11:12

<n.skall@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>har kigget hos museumstjenesten, men kan ikke finde dem der. Vi vil gerne
>have samme slags, som de har i Landsarkivet.

http://www.lokalarkiver.dk/OmSLAget/december2003.pdf

Nederst på side 8

mvh
Hans Engmark

Fra : CFS2280

Dato : 19-04-04 08:14

kunne i 1995 købes hos firmaet
Barfod & I. Chr. Petersen a/s
Fabriksparken 54-56, Postboks 1332, 2600 Glostrup
Firmaet har nok ændret navn siden 1995 og er måske identisk med dette, som
nu er på ovenstående adresse.
http://www.lyreco.dk/olo_kampagne tlf +45 4345 1516
mvh
Karen

Fra : Arne Christiansen

Dato : 18-04-04 15:24

> [...]

>har kigget hos museumstjenesten, men kan ikke finde dem der. Vi vil gerne
>have samme slags, som de har i Landsarkivet.

Hej
Jeg har valgt en anden løsning der er meget pladsbesparende.
Jeg bruger en ganske almindelig kartotekskasse til kartotekskort i A6 format. Her
opstiller jeg alfabetisk de enkelte kirkebøger i de oprindelige brune omslag fra
filmningscentret, adskilt af et sæt alfabetiske faneblade. Foran hver kirkebog har
jeg skrevet et indekskort for den pågældende kirkebog således at jeg kan se hvilke
kort der indeholder f. eks. "konfirmerede drenge" eller "døde kvindekøn" hvis det
er en nyere kirkebog. Hvis det er en ældre ikke emneopdelt bog, skriver jeg på
hvilket kort og sidenr. de forskellige år begynder. Det er overskueligt, let at
rette i og billigt.
Kassen står ved siden af læseren og når jeg tager et mikrokort op sætter jeg et
blankt kartotekskort ned på højkant hvor jeg tog det. Så er der en god
sandsynlighed for at kortet kommer korrekt på plads.
Arne Christiansen
Langelinie 34 C
5230 Odense M
Tlf.: 6613 3134

Jeg forsker bl.a. i navne Gommesen og Meyer
Homepage : http//ejlby.dk

Fra : Dorthe Skall

Dato : 18-04-04 17:45

Tak for mange gode forslag. Jeg snakker med min bestyrelse om hvad vi gør.
MVH Dorthe Skall

Fra : Bjarne Møller

Dato : 18-04-04 18:24

Du kan bruge et frimærkealbum det gør jeg og det virker fortrindeligt.
Du kan også købe løse sider som et frimærkealbum de koster c 5 kr stykket og
der kan være ca 12 microkort så det er en billig løsning

--
Venlig Hilsen

Bjarne Møller

bjarne_m@mail1.stofanet.dk